۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۶۶۶۳۶۳
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

خدمت به مردم بالاترین شکر است

خدمت به مردم بالاترین شکر است
تهران - استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خدمت به مردم بالاترین شکر است، گفت: خدمت به معارف دین عنایت الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حسینی قمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در حسینیه مرحوم حق شناس، گفت: خدمت به معارف دین عنایت الهی است.

وی افزود: انسان باید با توسل به امام زمان(عج) از خداوند بخواهد که فرزندش ناشر و مبلغ معارف دین باشد، بسیاری از علمای شیعی با دعای والدین مبلغ و مروج معارف دین شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با استناد به روایات، عنوان کرد: روایت شده بیشترین دعای امام علی(ع) این بوده که خداوند فرزندان و ذریه اش را نور چشم قرار دهد؛ همجنین فرمودند منظور از این دعا آن نیست که فرزندانم زیبا رو باشند بلکه مقصود فرزند صالح و مطیع است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه داشتن فرزند صالح و نیکو عنایت الهی است، اظهار داشت: والدین باید برای تربیت فرزندان صالح تلاش کنند و از دعا غفلت نکنند.

وی به مناظرات امام رضا(ع) با علمای سایر ادیان اشاره و عنوان کرد: زمانی که امام رضا(ع) در طوس بودند مناظرات فراوانی با علمای سایر ادیان و بزرگان مذاهب داشتند و در همین مناظرات افراد بسیاری مسلمان شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی اقامه نماز اول وقت را سیره همه امامان معصوم از جمله امام رضا(ع) برشمرد و گفت: امام رضا(ع) هنگام اذان مناظره را تعطیل می کردند و به خواندن نماز مشغول می شدند، همچنین هر سه روز ختم قرآن کریم داشتند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان هرگز نباید عمر خود را بطالت بگذراند و دوره جوانی را تضییع کند، اظهار داشت: جوانی بهترین دوران عمر است و در قیامت از این دوره سوال می شود که چگونه گذشت؛ بسیاری علما کتاب خودشان را در دوران جوانی نوشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نخستین کار امام رضا(ع) در هر روز این بود که مشکلات مردم را بشنوند و به رفع آن اقدام کنند؛  حضرت بالاترین تشکر را بعد از اعتراف به یکتایی خداوند متعال و حقانیت اولیای الهی، خدمت به مردم می دانستند. امام رضا(ع) همه سخنانشان بر اساس آیات قرآن کریم بود و انس با قرآن کریم سیره ائمه اطهار(ع) است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات