۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۶۶۱۸۷
رییس عقیدتی سیاسی لشکر ۳۰ بیرجند تأکید کرد؛

اهمیت حضور روحانیان در مجموعه نیروهای مسلح

اهمیت حضور روحانیان در مجموعه نیروهای مسلح
خوزستان - حجت‌الاسلام رشید پور با تأکید بر اهمیت حضور روحانیان در مجموعه نیروهای مسلح، گفت: روحانیان نقش مؤثر و بسزایی در تقویت روحیه اسلامی و انقلابی سربازان دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد رشیدپور، رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ بیرجند، امروز، در دیدار با فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق به مناسبت گرامیداشت ۲۴ مهرماه سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: این سازمان در سال ٥٨ به دستور امام خمينی (ره) تأسیس شد.

وی افزود: اهمیت حضور روحانیان در مجموعه نیروهای مسلح غیرقابل‌ انکار است؛ چراکه حضور روحانیان در کنار نیروهای مسلح و سربازان باعث تقویت روحیه ارزشی و انقلابی سربازان می‌شود.

حجت‌الاسلام رشید پور اضافه کرد: به همین دلیل و در راستای تقویت روحیه انقلابی سربازان در سال 58 به‌فرمان امام خمینی (ره) سازمان عقیدتی سیاسی در کنار نهادهای نظامی تأسیس شد که نشان‌دهنده اهمیت حضور روحانیان در مجموعه نیروهای مسلح است.

وی ادامه داد: کارکنان این نهاد انقلابی به‌عنوان سربازان فرهنگی در تمام مراحل پیروزی انقلاب اسلامی در کنار مردم بوده و با دل و جان برای حفظ، صیانت و اعتلای ارزش‌های انقلاب اسلامی تلاش کردند.

حجت‌الاسلام رشیدپور تصریح کرد: اهمیت رسالت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به حدی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند: كار و هنر سازمان عقيدتی سياسی ارتش، آوردن دل‌ها به‌سوی خدا است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا این نهاد مقدس باید اول دل خود را به خداوند متعال وصل کرده تا با تزکیه نفس و اتصال قلبی خود به خالق زیبایی‌ها بتواند سایر دل‌ها را به سمت خداوند متعال هدایت کند.

حجت‌الاسلام رشیدپور با اشاره به اهداف متعالی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، افزود: ازجمله اهداف سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش تقویت بصیرت دینی و انقلابی در بین کارکنان و خانواده‌ها، تقویت روحیه تعاون و صمیمیت در بین کارکنان نیروهای مسلح است.

رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ بیرجند اظهار داشت: افزایش تعامل اثربخش با فرماندهان و گسترش و تقویت فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در ارتش از دیگر اهداف موردنظر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات