۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۶۶۵۹۲۰
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تبیین کرد؛

اهمیت "صله رحم" از دیدگاه آیات و روایات

اهمیت
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه یکی از مصادیق بارز صله رحم را پرهیز از آزار و اذیت دانست و گفت: صله رحم الزاماً به معنای ارتباط فیزیکی نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی امشب در  سخنرانی دهه آخر ماه صفر که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، در ادامه مباحث «اصلاح در سیره نبوی» با اشاره به اهمیت صله رحم از دیدگاه روایات و مذموم بودن قطع رحم گفت: بر اساس روایات گاهی عمر انسان به واسطه قطع رحم کوتاه می شود.

وی به توجه روایات به مسائل اجتماعی و خیررسانی به دیگران اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس روایات، صدقه دادن برای رضای خداوند، نیکی به پدر و مادر، صله رحم و خیر رسانی به دیگران موجب تبدیل شقاوت ها به سعادت تبدیل می شود؛ این موارد از  مرگ ناگهانی انسان ها جلوگیری می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با قرائت روایت نورانی «صلوا ارحامکم ولو باالسلام»، مراد از «ارحامکم» را خویشاوندان نسبی دانست و خاطرنشان کرد: امروز ما می توانیم با ارسال یک پیامک تبریک به خویشاوندان نسبی خود، صله رحم به جا بیاوریم.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه یکی از مصادیق بارز صله رحم را پرهیز از آزار و اذیت خویشاوندان دانست و ابراز کرد: صله رحم الزاماً به معنای ارتباط فیزیکی نیست، بلکه همین که ما با کسی قهر نباشیم، صله رحم را به جا آورده ایم.

وی با اشاره به آیه شریفه «إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ وَ إِيتاءِ ذِي الْقُرْبى‌ وَ يَنْهى‌ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَرِ وَ الْبَغْيِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ»، گفت: خداوند متعال در این آیه شریفه احسان به خویشاوندان را هم ردیف عدل و عدالت قرار داده است، از این جهت می توان به اهمیت مسأله صله رحم پی برد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در پایان با بیان اینکه امروز باید دانست اصلاح، کار معصومین(ع) است، خاطرنشان کرد: ما در طول تاریخ همواره در جامعه مصلحانی داشته ایم؛ امام خمینی(ره) یک مصلح اجتماعی بودند، زیرا با قیام خودشان شراب خواری و فحشا را از کشور پاک کرده و مبانی دینی و مذهبی را روی کار آوردند./841/پ202/ق

ارسال نظرات