۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۶۴۲۵۷
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در گفت‌وگو با رسا:

آیت الله ممدوحی در کنار فضائل علمی از مراتب بالای اخلاقی برخوردار بود

آیت الله ممدوحی در کنار فضائل علمی از مراتب بالای اخلاقی برخوردار بود
عضو جامعه مدرسین تأکید کرد که مرحوم آیت الله ممدوحی شخصیتی بسیار خدوم بوده و در حین برخورداری از فضائل علمی، بسیار متواضع و با اخلاق بودند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در حاشیه مراسم تشییع مرحوم آیت الله ممدوحی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به شخصیت علمی و انقلابی این عالم فقیه گفت: ایشان از فضلای تراز بالای حوزه های علمیه و از اعضای فعال و تأثیرگذار جامعه مدرسین به شمار می رفتند.

وی به بعد اخلاقی و معنوی شخصیت مرحوم آیت الله ممدوحی اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان در کنار مراتب علمی و انقلابی که داشتند از مراتب بالای اخلاق برخوردار بود.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی مجاهدت ها و فعالیت های انقلابی مرحوم آیت الله ممدوحی را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: ایشان در طول تاریخ انقلاب اسلامی همواره در جبهه انقلاب قرار داشته و از انقلابیون به شمار می رفتند و مجاهدت ها و فعالیت های ایشان در کرمانشاه بر کسی پوشیده نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مقامات علمی مرحوم آیت الله ممدوحی تأکید کرد: ایشان صاحب کرسی درس در حوزه های علمیه بوده و کتب متعددی در زمینه مباحث معقول و منقول نوشته است.

وی تأکید کرد: مرحوم آیت الله ممدوحی شخصیتی بسیار خدوم بوده و در حین برخورداری از فضائل علمی، بسیار متواضع و با اخلاق بودند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در پایان با اشاره به روایت شریف «إِذَا مَاتَ اَلْمُؤْمِنُ اَلْفَقِيهُ ثُلِمَ فِي اَلْإِسْلاَمِ ثُلْمَةٌ لاَ يَسُدُّهَا شَيْءٌ» عنوان کرد: با فقدان مرحوم آیت الله ممدوحی ثلمه بزرگی به حوزه های علمیه وارد شد که امیدواریم خداوند متعال این ضایعه را با عنایات خود جبران کند./841/ت302/ق

ارسال نظرات