۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۶۴۰۴۲
رییس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور:

خلأ معرفتی نسل جوان نسبت به فرهنگ دفاع مقدس پر شود

خلأ معرفتی نسل جوان نسبت به فرهنگ دفاع مقدس پر شود
خراسان رضوی - حجت الاسلام جهانشیری گفت: دفاع مقدس سرچشمه همیشه جوشانی است که می توان ادبیات های متنوعی به نفع مناسبات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی از آن استخراج کرد.

حجت الاسلام علیرضا جهانشیری، رییس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به جایگاه امروز فرهنگ دفاع مقدس در جامعه، گفت: دفاع مقدس طبق فرمایش حضرت آقا سرچشمه همیشه جوشانی است که می توان ادبیات های متنوعی به نفع مناسبات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از آن استخراج کرد.

وی افزود: تاریخ دفاع مقدس یک گنجینه تمام عیار و به لحاظ بهره برداری های فرهنگی یک منبع پایان ناپذیر است. مع الاسف با همه کارهای جسته و گریخته خوبی که شده ولی باز دفاع مقدس با وجود داشتن ظرفیت ویژه، هنوز جایگاه شایسته خود را در متن جامعه پیدا نکرده است.

حجت الاسلام جهانشیری به راهکارهای تقویت جایگاه فرهنگ دفاع مقدس در جامعه اشاره و اظهار کرد: برای تقویت جایگاه شایسته فرهنگ دفاع مقدس به همت نخبگانی در متن جامعه اسلامی نیازمندیم، بدون مهارت در اکتشافات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از این منبع عظیم و لایزال راه به جایی نخواهیم برد و حق شهدای مظلومی که این افتخار را برای ما به ودیعه گذاشتند، ادا نخواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور ابراز داشت: ما یک کشور جوان هستیم و در طول این چهل سال هرجا قله ای ایجاد شده همت جوانان برومند این کشور را می بینیم، در دفاع مقدس نقش نسل جوان آن روز نقشی حیاتی و اساسی است، ما امروز به خلأ معرفتی نسل جوان نسبت به فرهنگ دفاع مقدس دچار شده ایم.

وی معرفت افزایی نسبت به گفتمان حاکم بر دفاع مقدس را اولین قدم در الگودهی به نسل جوان خواند و گفت: برای معرفت افزایی نسبت به گفتمان حاکم بر دفاع مقدس باید به صورت پایه ای در نظام آموزشی و پرورشی بپردازیم تا زمینه الگوبرداری نسل جوان امروز از فرهنگ دفاع مقدس فراهم شود، نسل جوان امروز اگر نسل جوان موثر در دفاع دیروز را بشناسد با او همزاد پنداری کرده و همچون او افتخار خواهد آفرید.

حجت الاسلام جهانشیری با اشاره به جایگاه روحانیت در استحکام بحث مقاومت در برابر دشمن، ابراز کرد: روحانیت همیشه پیش قراول نهضت های فرهنگی بوده و امروز جنس مبارزه و مواجهه دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب، فرهنگی است؛ امروز دشمن در عرصه های فرهنگی، با تحریف حقایق و با بزرگ نمایی مشکلات سعی در شکستن مقاومت مردم را دارد و اینجاست که روحانیت انقلابی و مردمی باید با تمام توان و ظرفیت خود به میدان روشنگری برگردد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور افزود: البته در حال حاضر طلاب جوان و انقلابی در عرصه های مختلف مدافع جریان مقاومت هستند اما حوزه های علمیه ما باید جدی تر وارد این گود سرنوشت ساز شوند.

وی به تلاش دشمن برای تحریف و ایجاد بدعت در تاریخ دفاع مقدس اشاره و بیان داشت: دشمنان به تاثیرگذاری دفاع مقدس بر حفظ روحیه انقلابی مردم ما آگاه هستند از این رو تمام تلاش خود را در راستای تحریف و مخدوش سازی حقایق دفاع مقدس بکار بسته اند، تحریف و بدعت سازی های ناصواب از تاریخ دفاع مقدس در دستور کار دشمنان انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام جهانشیری گفت: یادگاران زنده دوران دفاع مقدس باید به میدان آمده و طبق فرمایش حضرت آقا با تمرکز بر متن برداری های فاخر، زمینه بهره وری بیشتر فرهنگی را فراهم و از تحریف دفاع مقدس این قطعه پر افتخار از تاریخ ما جلوگیری کنند.

وی ابراز کرد: نویسندگان، هنرمندان متعهد، اهالی تئاتر و شعرای انقلابی باید صف بزرگی از مدافعین حقیقت و ماندگار دفاع مقدس در مقابل بدخواهان تحریفگر و فرصت طلب ایجاد کنند و با کارهای فاخر زمینه صدور ادبیات دفاع مقدس به تمام دنیا را فراهم کنند و این هدف به صورت قطعی دست یافتنی است./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات