۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۶۶۳۴۲۱
استاد حوزه علمیه خراسان:

جذابیت‌های اسلام با وجود اسلام هراسی دشمنان عالم‌گیر شده است

جذابیت‌های اسلام با وجود اسلام هراسی دشمنان عالم‌گیر شده است
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام اسدی گفت: با وجود اسلام هراسی دنیای استکبار، امروز جذابیت‌های اسلام عالم‌گیر شده و توحیدباوری در دنیا در حال فراگیر شدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی اسدی، استاد حوزه علمیه مشهد، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند، با محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به پیامبر اکرم (ص) و اقدامات موهن مدعیان آزادی و دموکراسی علیه مقدسات اسلامی، اظهار کرد: این اقدامات نشانه عجز دنیای استکبار در برابر موج گسترش اسلام‌گرایی است.

وی با اشاره به دمیدن بر موج اسلام هراسی از سوی دشمنان، افزود: با وجود این‌گونه اقدامات امروز جذابیت‌های اسلام عالم‌گیر شده و توحیدباوری در دنیا در حال فراگیر شدن است و زمانی که توحیدباوری عالم‌گیر شود حقیقت اسلام رخ عیان می‌کند.

حجت‌الاسلام اسدی با محکوم کردن اهانت به نبی مکرم اسلام، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام و کلیه پیامبران به‌خصوص پیامبر اسلام برای رواج اخلاق مبعوث شده‌اند؛ زیرا فرموده است: من برای تمام کردن اخلاق مبعوث شده‌ام.

وی افزود: پیامبر اسلام یک اسوه برای همه مسلمانان است و ما باید از این اسوه درس بگیریم و تمام اخلاق و رفتار پیامبر را به عنوان الگو در نظر بگیرم؛ چون در وجود نازنین پیامبر هیچ خطا و اشتباهی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام اسدی با بیان اینکه یکی از خصوصیات دین اسلام نسبت به سایر ادیان، دعوت کردن انسان به عقلانیت است، گفت: خطاب قرآن به اولی الالباب یا صاحبان خرد است.

وی اضافه کرد: درواقع تک‌تک دستورات اسلام بر پایه عقل تنظیم شده و اگر ما به فلسفه حجاب و خیلی چیزهای دیگر نگاه کنیم و فلسفه احکام را ببینیم می‌بینیم عقلانیت در آن موج میزند.

حجت‌الاسلام اسدی تصریح کرد: کتاب خصائص النبی کتابی است در مورد اخلاق پیامبر که در ارتباط با خدا، خانواده و جامعه نوشته شده است و انتظار می‌رود طلاب انس و مؤانست بیشتری با این کتاب داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید تک‌تک اخلاق و رفتار پیامبر تحلیل شود و اگر ما ببینیم پیامبر در چه محیطی به دنیا آمده و رشد کرده و مبعوث شده آنگاه متوجه می‌شویم که پیامبر چگونه از این مردم و اعراب یک تمدن ساخته است؛ زیرا پیامبر همه اعراب جاهلیت را به امت تبدیل کرده است.

حجت‌الاسلام اسدی گفت: باید شناخت شایسته‌ای از سبک و سیره نبی مکرم اسلام داشته باشیم تا بتوانیم در برابر توهین‌ها و اقدامات مغرضانه دشمنان، عکس‌العمل شایسته داشته باشیم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات