۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۶۶۲۷۹۵
حجت الاسلام تراشیون:

سند ۲۰۳۰ انسان را به یک موجود دنیا طلب و لذت جو تبدیل می‌کند

سند ۲۰۳۰ انسان را به یک موجود دنیا طلب و لذت جو تبدیل می‌کند
اصفهان - کارشناس مسائل تربیتی از سند ۲۰۳۰ به عنوان یک سند ننگین نام برد و گفت: این سند که حدود ۱۴۰ صفحه دارد انسان را به سوی لذت از زندگی سوق داده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون دوشنبه شب در مراسم عزاداری هیات رزمندگان کاشان که در ناحیه مقاومت بسیج کاشان برگزار شد، گفت: سبک زندگی اسلامی انسان را از زمین به آسمان متصل می‌کند، اما سبک زندگی غربی انسان را به سقوط و نابودی می‌کشاند.

وی به برخی از ابزار‌های سبک زندگی غربی ازجمله لذت جویی و منفعت طلبی اشاره کرد و افزود: نخستین ابزار سبک زندگی غربی لذت جویی در دنیا است.

حجت الاسلام تراشیون ادامه داد: سبک زندگی غربی بر اساس غریزه انسان‌ها پایه گذاری شده است و یکی از شاخصه‌های غریزه انسان میل به لذت است و انسان‌ها را به سمت لذت جویی سوق می‌دهند.

وی از سند ۲۰۳۰ به عنوان یک سند ننگین در سبک زندگی اسلامی نام برد و افزود: این سند که حدود ۱۴۰ صفحه دارد انسان را به سوی لذت از زندگی سوق داده است.

به گفته وی پایه و اساس نظام خانواده غربی براساس تفکر لذت جویی و مادی است و کانون خانواده به راحتی از هم پاشیده می‌شود، چرا که محوریت درخانواده غربی لذت جویی است.

حجت الاسلام تراشیون با اشاره به اینکه ارتباط سند ۲۰۳۰ با معنویت قطع است و انسان را به یک موجود دنیا طلب و لذت جو تبدیل می‌کند، گفت: همه حرف‌ها در سند ۲۰۳۰ بزک شده است درحالیکه تفکر انحطاطی را ترویج و تحمیل می کند.

کارشناس مسائل تربیتی با اشاره به اینکه در سند ۲۰۳۰ ظاهرا برای استحکام و تقویت خانواده سفارش شده، اما کلید واژه‌های آن پایه و اساس خانواده را متزلزل می‌کند، افزود: در این سند که هم باشی زن و مرد و ازدواج سفید را مطرح کرده، تعریف آن‌ها از خانواده آن تعریفی نیست که اسلام از خانواده دارد.

وی ادامه داد: محور سبک زندگی غربی لذت جویی است و گناه و معصیت و فساد را قانونمند می‌کند و برای همین است که آیت الله جوادی آملی در یک تحلیل کارشناسانه می‌فرماید، غرب یک باغ وحش منظم است.

به گفته وی امروز در سبک زندگی غربی برای طلاق جشن طلاق گرفته می‌شود در حالیکه طلاق در سبک زندگی اسلامی منفورترین کار است و برای منفورترین کار جشن گرفته نمی‌شود.

کارشناس مسائل تربیتی از منفعت طلبی فردی به عنوان دومین ابزار سبک زندگی غربی نام برد و اضافه کرد: در سبک زندگی غربی خود بینی و خودبرتربینی حرف اول می‌زند./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات