۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۶۶۲۶۱۵
مدیر حوزه علمیه منطقه کاشان خبر داد؛

برگزاری دروس مدارس علمیه به صورت حضوری و غیر حضوری

برگزاری دروس مدارس علمیه به صورت حضوری و غیر حضوری
اصفهان - حجت الاسلام والمسلمین فرجی گفت: دروس مدارس علمیه در سطوح مختلف حضوری و غیر حضوری و بومی و غیر بومی تقسیم شده و با توجه به تغییر وضعیت، قابل تغییر خواهد بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به بازگشایی حوزه‌های علمیه سراسر کشور، گفت: بازگشایی حوزه‌های علمیه به نظر و درایت رهبرمعظم انقلاب و به تشخیص ستاد ملی مبارزه با کرونا در دوره فعلی که هنوز آثار این بیماری در جامعه وجود دارد، نیازمند تدبیر دروس بدون تعطیلی است که بهترین تصمیم گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه مدارس علمیه ۷ شهر تحت پوشش حوزه علمیه منطقه کاشان هستند که هریک از این شهر‌ها شرایط مختلفی دارند، افزود: امسال دروس در سطوح مختلف حضوری و غیر حضوری و بومی و غیر بومی تقسیم شده که با توجه به تغییر وضعیت نیز قابل تغییر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی با اشاره به اینکه این مرکز نخستین مرکز در کشور بود که تعطیلی حوزه‌ها و ارائه دروس غیر حضوری را با همکاری و همراهی و تدبیر مدیران مدارس علمیه در دستور کار قرار داد، ابراز امیدواری کرد در ترم جدید نیز برنامه ریزی کرده و این تجربه را در دستور کار داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه منطقه کاشان ابراز امیدواری کرد با توجه خاص الهی و عنایات ویژه امام عصر (عج) سالی با برکت و پیشرفت علمی خوب را با تجربه‌ای جدید برای تمامی حوزویان کشور شاهد باشیم.
 
لازم به ذکر است، در منطقه کاشان بزرگ ۱۹ مدرسه علمیه فعال با ۵ هزار و ۷۹۲ طلبه و یک مدرسه علمیه در حال ساخت است که از این تعداد ۱۳ مدرسه علمیه در شهرستان کاشان است و ۶ مدرسه شهر‌های تابعه کاشان، آران و بیدگل، قمصر، برزگ، نطنز و نراق در استان مرکزی است.
 
شایان ذکر است، حوزه علمیه کاشان استانی دیده شده است و تنها شهرستان در کشور است که مرکز خدمات مستقل دارد و مستقیما زیر نظر ستاد فعالیت می‌کند و به همین دلیل از آن به نام حوزه علمیه منطقه کاشان نام برده می‌شود./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات