۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۶۶۲۶۰۰
حجت الاسلام ملانوری:

نظام‌های حوزه به نفع «تبلیغ» نقد و بررسی می‌شوند

نظام‌های حوزه به نفع «تبلیغ» نقد و بررسی می‌شوند
سرپرست معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه نقد و بررسی نظام‌های حوزه به نفع تبلیغ در دستور کار معاونت تبلیغ قرار گرفته است، گفت: آیت الله اعرافی معتقدند که همه نظام‌های حوزه باید در خدمت تبلیغ باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین ملانوری سرپرست معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه امروز در جریان بازدید از خبرگزاری رسا با حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل این رسانه حوزوی دیدار و گفت ‌وگو کرد.

حجت الاسلام ملانوری با تسلیت ایام عزاداری ماه محرم بر ضرورت الگوپذیری جامعه از نهضت عاشورا گفت: ما باید در همه امور زندگی از این مکتب با عظمت الگو برداری کنیم.

سرپرست معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه خبرگزاری رسا را یک خبرگزاری انقلابی توصیف کرد و اظهار داشت: این خبرگزاری، انقلابی، به‌روز و اثرگذار است و از نیروهای جوان و شاداب و انقلابی برای تحقق اهداف انقلابی استفاده می کند.

وی با اشاره به ظرفیت ها و فرصت های بزرگ تبلیغی حوزه از فعالیت بیش از 10 هزار روحانی در عرصه تبلیغ تحت مدیریت معاونت تبلیغ حوزه های علمیه خبر داد و بیان کرد: ما از ابتدای فعالیت، مسأله هجرت و تبلیغ در سراسر کشور را از اهداف جدی خود قرار دادیم و امروز شاهد ثمرات آن هستیم.

حجت الاسلام ملانوری به جزئیات مراکز تبلیغی زیرمجموعه معاونت تبلیغ حوزه های علمیه اشاره و عنوان کرد: خبرگزاری ها باید در زمینه مطالبه گری از مدیران در عرصه های مختلف تبلیغی و فرهنگی فعال باشند، زیرا موتور محرک یک مدیر یا یک مجموعه مطالبه گری رسانه ای است.

سرپرست معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با بیان اینکه مرکز آموزش های مهارتی کاربردی به معاونت تبلیغ حوزه ملحق شده و درصدد توسعه آن هستیم، تأکید کرد: این مرکز ظرفیت تربیت مربی برای سراسر کشور را دارا است و مبلغان را به لحاظ مهارتی توانا سازد.

وی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب در زمینه تبلیغ دین خاطرنشان کرد: مجموعه معاونت تبلیغ حوزه های علمیه همواره مطالبات رهبری را مورد بررسی قرار داده و در همان راستا فعالیت می کند؛ همچنین مسأله خطوط فکری، اعتقادی و سیاسی افرادی که می خواهند وارد عرصه تبلیغ شوند را مورد بررسی قرار می دهیم و افرادی را جذب می کنیم که از لحاظ شاخصه های مذکور سالم باشند.

حجت الاسلام ملانوری با بیان اینکه معاونت تبلیغ حوزه های علمیه هیچ‌گاه محل ورود افکار التقاطی و جریان های معاند نظام یا حتی انسان های بی تفاوت نبوده است، به سیر تحولات حوزه در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: اگر امروز به دنبال تحول تبلیغ بر اساس مقتضیات زمان نباشیم موفق نخواهیم شد و زود شکست می خوریم.

سرپرست معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه آیه شریفه «نفر» را مورد توجه قرار داد و با تأکید بر اینکه رسالت اصلی حوزه های علمیه، تبلیغ است، عنوان کرد: برای حصول پیشرفت و موفقیت، باید نظام های حوزه را به نفع مسأله تبلیغ نقد و بررسی کنیم؛ به عنوان مثال نقاط ضعف و قوت آموزش، پژوهش و تهذیب در حوزه را باید بررسی کرده و قسمت هایی که می تواند تبلیغ را تقویت کند را برجسته کنیم.

وی با اشاره به اینکه نقد و بررسی نظام های حوزه به نفع تبلیغ در دستور کار معاونت تبلیغ قرار گرفته است، بیان کرد: آیت الله اعرافی معتقد هستند که همه نظام های حوزه باید در خدمت تبلیغ باشد.

حجت الاسلام ملانوری اجرای طرح آمایش حوزه را گامی جدی برای رقم خوردن تحول در زمینه تبلیغ تلقی کرد و افزود: طرح آمایش حوزه، کارویژه های حوزه و روحانیت را معرفی می کند و با توجه به اینکه عمده کارویژه های روحانیت مربوط به بیرون از حوزه و تبلیغ دین است، از این رو اگر برای هر کدام از این کارویژه‌ها طرح و برنامه مناسبی ارائه دهیم، تحول در تبلیغ رقم خواهد خورد.

سرپرست معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه همچنین درختواره دانشی حوزه را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه بیش از 400 گرایش علمی در این درختواره تعریف شده است، اظهار داشت: همه توفیقات طلاب باید به توفیق تبلیغ دین منتهی شود، از این رو معاونت تبلیغ باید در همه 400 گرایش دانشی نظرات کاربردی ارائه دهد تا در این مسیر موفق شوند.

وی بر ضرورت توسعه تبلیغ در عرصه های مختلف تأکید و بیان کرد: ایجاد فضای باز برای گروه های جهادی و تبلیغی به عرصه تبلیغ، هماهنگی و تعامل با سازمان ها و نهادهای تبلیغی، پرهیز از موازی کاری و تزاحم و تعارض در امر تبلیغ، پوشش تبلیغی مساجد سراسر کشور، توجه جدی به تبلیغ در سربازخانه ها، زندان ها و نهادهای آموزشی، دانشگاه ها و مدارس آموزش و پرورش در دستور کار ما قرار گرفته است.

حجت الاسلام ملانوری با اشاره به لزوم تعامل معاونت تبلیغ با رسانه های حوزوی و توسعه رسانه های حوزه یادآور شد: امروز رسانه های انقلابی و حوزوی باید جریان ساز، اثرگذار و تحول آفرین باشند؛ ما باید ضمن مطالبه گری از مدیران و مسؤولان در سطح جامعه امیدآفرینی داشته باشیم، از این رو رسانه های حوزوی باید ضمن نقدهای سازنده، جلوه های امید در عملکرد مدیران و مسؤولان را برجسته کنند./841/پ202/ف

ارسال نظرات