۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۶۲۵۹۵
مدیر حوزه علمیه مازندران خبر داد؛

راه اندازی مراکز تخصصی حوزوی در ساری و رامسر

راه اندازی مراکز تخصصی حوزوی در ساری و رامسر
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی از راه اندازی مراکز تخصصی حوزوی به زودی در مدارس علمیه ساری و رامسر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان که در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) نکا برگزار شد به آیه 31 سوره آل عمران اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در این آیه دعوت به تحول در دل و عدل و اندیشه دارد.

وی، تبعیت از پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) را شاخص و معیار دانست و افزود: تبعیت از خدا، پیامبر و اهل بیت(ع)، مسیر تحولی زندگی دنیا و آخرت است و اساتید و طلاب حوزه های علمیه باید این مسائل مهم را سرلوحه امور زندگی خود قرار دهند.

استاد حوزه علمیه درر ادامه سخنان خود به آیه 79 سوره آل عمران اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در این آیه به مسأله درس، تعلیم و کتاب و همچنین بحث ربانی شدن به برکت تعلیم، کتاب و درس می پردازد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که سیستم کلان آموزشی در حوزه بر مبنای نگاه به دین، قرآن و اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: در این مسیر تحولی عرصه قلبی و عقلی با نگاه و محبت اهل بیت(ع) و اولیای الهی ممی توانیم موفق باشیم.

وی در ادامه سخنان خود از رفع مشکلات آموزشی و معیشتی طلاب در دوران کرونایی خبر داد و خاطرنشان کرد: با همکاری سایر نهادها تلاش کردیم بخشی از مشکلات طلاب را رفع کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی همچنین به آغاز فعالیت مدرسه علمیه قرآنی در نکا اشاره کرد و گفت: مجوز این مدرسه علمیه اخذ و برای سال تحصیلی جدید فعالیت این مدرسه آغاز خواهد شد.

استاد حوزه علمیه، از پیگیری برای اخذ مجوز اساتید رسمی درس خارج استان خبر داد و افزود: در حال حاضر دو نفر از اساتید حوزه علمیه استان کرسی درس خارج دارند که تلاش برای اخذ مجوز سایر اساتید نیز ادامه دارد.

وی، توسعه رشته ها و مراکز تخصصی را نیز از دیگر سیاست های این مدیریت اعلام کرد و گفت: در حال حاضر این مراکز تخصصی در آمل، نوشهر و نکا فعال است و پیگیری برای توسعه این مراکز در ساری و رامسر نیز ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در ادامه سخنان خود از تهیه و تولید شناسنامه مدارس علمیه استان با محوریت معرفی نظام آموزشی حوزه، موقعیت جذب و اشتغال دانش آموختگان و معرفی مدارس و امکانات آموزشی آنها خبر داد.

استاد حوزه همچنین برگزاری کارگاه مهارت های پژوهشی اساتید، پژوهش تابستانه طلاب، نشست مشترک اساتید حوزه و دانشگاه در چگونگی عملیاتی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم و پژوهشی موضوعات پژوهشی پسا کرونا با نگاه دینی را از جمله مهم ترین فعالیت های پژوهشی صورت گرفته در حوزه علمیه استان اعلام کرد./950//210/خ

ارسال نظرات