۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۶۲۲۶۶
آیت الله میرباقری:

عاشورا؛ نقطه تفکیک جبهه حق و باطل

عاشورا؛ نقطه تفکیک جبهه حق و باطل
نماینده خبرگان با بیان اینکه عاشورا جبهه حق و باطل را از همدیگر تفکیک می کند، گفت: همه خوبان عالم بر محور عاشورا صف خود را از کافران جدا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم عزاداری ماه محرم که در حسینیه شجاع فر قم برگزار شد، با اشاره به آیات ابتدایی سوره فتح، گفت: وعده هایی که خداوند متعال در قرآن کریم داده، قطعاً محقق شده و خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس آیات قرآن کریم اگر مؤمنان با همدیگر متحد شده و صف خود را از کافران جدا سازند، خداوند متعال کافران را عذاب خواهد کرد، ادامه داد: اگر زمینه وعده های الهی را مهیا سازیم، قطعاً آن وعده به وقوع خواهد پیوست.

آیت الله میرباقری با تشریح داستان حضرت نوح(ع) و پایداری یاران‌شان در مسیر الهی خاطرنشان کرد: بر اساس روایتی از امام صادق(ع)، ظهور امام زمان(عج) زمانی اتفاق می افتد که کسانی در مسیر ایشان باقی مانده باشند که در راستای هدف ایشان ثابت قدم بوده و تحت هیچ شرایطی منحرف نشوند؛ به بیان دیگر زمانی ظهور محقق می شود که حضرت(عج) یارانی داشته باشند که علیه شان توطئه داخلی نکنند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه مؤمنان نباید کارهای خود را با هیجانات نفسانی انجام دهند، بیان کرد: انسان نباید اموری همچون امر به معروف و نهی از منکر، تربیت فرزندان و جهاد که در راستای تکالیف بندگی اش است را با خشم و غضب انجام دهد، زیرا امور الهی با خشم و هیجان زدگی پیش نمی رود، بلکه باید با آرامش و تسلط بر نفس صورت گیرد.

وی با بیان اینکه جبهه مؤمنان نباید گرفتار خشم و غضب و انگیزه های غیر الهی شود، اظهار کرد: به عنوان مثال اگر انسانی با خشم و غضب دست به تربیت فرزند خود بزند، نتیجه ای جز یک گره کور در پی نخواهد داشت؛ کارهای مؤمنان اگر با انگیزه های غیر الهی صورت گیرد، نتیجه نمی دهد.

آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه امور مؤمنان باید با رعایت تقوا صورت گیرد، تأکید کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» یکی از مهم ترین ویژگی های جبهه مؤمنان است؛ مؤمنان بر اساس منفعت اجتماعی حرکت کرده و از منفعت طلبی فردی پرهیز می کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه دنیاطلبی و منفعت طلبی به نزاع و کشمکش می انجامد، بیان کرد: انسانی که به فضل و رحمت پروردگار امید داشته باشد بخشنده می شود و نسبت به سایر مؤمنان محبت خواهد داشت.

وی در پایان با بیان اینکه عاشورا جبهه حق و باطل را از همدیگر تفکیک می کند، یادآور شد: عاشورا نقطه ای است که حق و باطل و جبهه مؤمنان و کفار از یکدیگر جدا شده و همه خوبان عالم بر محور عاشورا صف خود را از کافران جدا می کنند./841/پ202/ف

ارسال نظرات