۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۸
کد خبر: ۶۶۱۷۷۳
قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه:

اجازه تحریف حقایق تاریخی را ندهیم

اجازه تحریف حقایق تاریخی را ندهیم
قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با بیان این که حفظ اسلام از زیبایی‌های نهضت عاشورا بود، گفت: اگر اباعبدالله (ع) قیام نمی‌کردند، اثری از اسلام باقی نمی‌ماند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در سخنرانی شب ششم محرم با موضوع «زیبایی های کربلا از نگاه حضرت زینب(س)»، خدامحوری و نصرت و دفاع از دین خدا را از زیبایی های باطنی جریان کربلا عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از اهداف قیام امام حسین(ع)، احیا و نصرت دین و آثار پیامبر(ص) بود.

وی با اشاره به تحریفات ایجاد شده در اسلام پس از پیامبر(ص) گفت: در طول 50 سال پس از رحلت پیامبر(ص) اموی ها انحرافات و تحریفات عجیبی در اسلام به وجود آوردند، به طوری که چهره اسلام را دگرگون کردند و به تعبیر حضرت علی(ع) اسلام مثل ظرفی بود که وارونه و تمام محتوای آن ظرف بیرون ریخته شود و از اسلام فقط یک پوسته و نامی باقی مانده بود؛ این انحرافات از رحلت پیامبر(ص) و سقیفه شروع شد و اوج آن در حکومت معاویه و یزید رقم خورد.

قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه تصریح کرد: آنچه که از نظر تاریخ به اثبات می رسد، به اعتراف خودشان نه ابوسفیان، نه معاویه و نه یزید معتقد به خدا و اسلام نبودند و تلاش می کردند که امت اسلام را به ارتجاع برساند و به همان جاهلیت برگردانند.

وی به پاسخ امام حسین(ع) نسبت به درخواست مروان مبنی بر سازگاری با یزید پرداخت و افزود: امام حسین(ع) که در سال 60 هجری با چنین وضعیتی روبه رو شدند، چاره ای ندیدند که با ریختن خون خود و یارانش و برپایی این قیام، اسلام را احیا کنند؛ مروان در مدینه امام(ع) را نصیحت می کرد که با یزید سازگاری کن و زندگی راحتی داشته باش که امام فرمود انا لله و انا الیه راجعون و باید فاتحه اسلام را خواند و هنگامی که امت اسلامی گرفتار فردی مثل یزدی شوند، اسلام یک مکتب تمام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان درباره فرمایشات امام حسین(ع) در جریان کربلا اظهار داشت: حضرت اباعبدالله(ع) از مکه به کربلا جملات فراوانی را بیان کردند و آن حضرت با فرمایشات و خطبه های خود به خصوص در روز عاشورا به دنبال آن بودند تا مردم عالم بفهمند که قیام و نهضت امام حسین(ع) برای احیای دین بود؛ آن حضرت فرمودند خدایا تو شاهدی و می دانی که این نهضت و قیام من برای کسب قدرت و حکومت و جمع آوری زخارف دنیا نیست، بلکه تو شاهدی که قیام من برای این است که پرچم ها و نشانه های دین تو را برگردانم و در مسیر قافله بشریت قرار دهم.

وی به فرمایشی از سیدالشهدا(ع) درباره مردم زمان خود پرداخت و گفت: وقتی که امام حسین(ع) وضعیت اجتماعی امت اسلامی آن زمان را بیان می کنند، می فرماید مردم بنده پول و دنیا هستند و دین فقط آویزه زبان آنهاست و تا جایی پای دین می ایستند که به شهوات و خواسته های نفسانی شان ضرر نرسد.

قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه تصریح کرد: اگر جوامع بشری مراقبت نکنند، ماهیت ها و حقیقت ها تحریف می شود و دزدی ها و غارت ها جای پاکی ها و عدالت ها را می گیرد و مردم از گناه، فسق و فجور تنفر نخواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان با بیان این که حفظ اسلام از زیبایی های نهضت عاشورا بود، اظهار داشت: اگر امام حسین(ع) قیام نمی کردند و آن حضرت، اهل بیت و یاران باوفایشان این چنین فداکاری از خود نشان نمی دادند، مطمئناً اثری از اسلام باقی نمی ماند، حتی نام اسلام و پیامبر(ص) را از بین می بردند و بدتر از آنچه که بر سر دین یهود و نصاری آمد، بر سر اسلام می آمد و بدتر از آنچه که بر سر تورات و انجیل آمد، بر سر قرآن می آمد./822/پ202/ق

ارسال نظرات