۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۶۶۱۵۴۹
حجت الاسلام میرزامحمدی:

رسالت اصلی رسانه اسلامی مورد تحریف قرار گرفته است

رسالت اصلی رسانه اسلامی مورد تحریف قرار گرفته است
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه رسالت اصلی رسانه اسلامی دفاع از جایگاه امامت و ولایت است، گفت: رسالت اصلی رسانه اسلامی مورد تحریف قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی استاد حوزه علمیه قم در چهارمین شب عزاداری ماه محرم هیأت رزمندگان اسلام که در جوار مزار شهدای گمنام قم برگزار شد، با اشاره به توطئه بنی امیه در زمینه حذف امام مفترض الطاعة از متن تحولات سیاسی و اجتماعی جامعه گفت: مقام امامت به عنوان جانشین پیامبر اکرم(ص) بوده و تنها تفاوتی که با نبوت دارد، مسأله رسالت و دریافت وحی است.

وی با بیان اینکه امام معصوم(ع) نیز همانند مقام نبوت از جانب خداوند تعیین می شود، ادامه داد: هر مقام و منزلتی که پیامبر اکرم(ص) داشتند، امیرمؤمنان(ع) نیز آن را دارا بودند به جز مقام نبوت که آن هم اراده خداوند بر این قرار گرفته بود که جریان نبوت به وسیله پیامبر اسلام(ص) خاتمه یابد.

حجت الاسلام میرزامحمدی با اشاره به شأن و منزلت امیرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س) اظهار داشت: عده ای در مواجهه با جایگاه این بزرگواران به غلو و اغراق پرداخته و عده ای دیگر نیز جایگاهشان را پایین آورده اند؛ ما در تحلیل و بررسی های خود همواره به فرقه «غلاة» توجه داریم و از فرقه «مقصره» غافل هستیم.

استاد حوزه علمیه قم احتجاج های امیرمؤمنان(ع) با معاویه را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: بنی امیه ذره ای به جایگاه برتر و والای امیرمؤمنان(ع) اعتقاد نداشتند، از همین جهت همواره سعی کردند جایگاه ایشان را تنزل داده و پایین بیاورند؛ این موضوع فرقه «مقصره» را در تاریخ تشکیل داد که با کارهای خود جایگاه ائمه معصومین(ع) را پایین آورده و به منزلت امامت ضربه زدند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس روایات، پایین ترین کلاس امام شناسی آن است که امام معصوم(ع) را به جز مقام نبوت، هم رتبه انبیای الهی بدانیم، عنوان کرد: فرقه مقصره با اقدامات خود جایگاه امامت را پایین آوردند و همین سبب شد مردم مقابل امام حسین(ع) بایستند و ایشان را به شهادت برسانند، بنابراین اگر جامعه ای جایگاه امام معصوم(ع) را تنزل دهد، مرحله بعدی، قتل ولی خدا خواهد بود.

حجت الاسلام میرزامحمدی با بیان اینکه در جامعه ای که جایگاه امامت شناخته نشود، بدحجابی، رباخواری، فساد، اختلاس، حرام خواری، زنا و فسق رواج پیدا می کند، ابراز کرد: حیا، ایمان، عفت، حلال خوری، نماز، زکات و حج از شاخه های فرعی جایگاه امامت و ولایت است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شرکت در مجالس عزاداری به افزایش معرفت انسان نسبت به جایگاه امامت منجر می شود، به نقش رسانه در زمینه پاسداری از جایگاه امامت و ولایت اشاره و بیان کرد: امروز قدرت در سراسر جهان در دست رسانه است و باید سؤال کنیم رسالت امروزی رسانه جمهوری اسلامی ایران چیست؟ آیا این است که تنها مردم را از طریق فیلم های سینمایی، فوتبال و مسابقه های میلیونی سرگرم کند؟

وی با بیان اینکه رسالت اصلی رسانه اسلامی مورد تحریف قرار گرفته است، یادآور شد: الگوی رسانه اسلامی باید سیره اهل بیت(ع) و اصحاب باوفایشان باشد؛ رسالت اصلی رسانه اسلامی دفاع از جایگاه امامت و ولایت است./841/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
جریان تحریف به دنبال سلب اعتماد از نظام است.
1
0