۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۶۵۵۹۹۰
آیت الله صدیقی؛

ترویج معنویت وظیفه حوزه علمیه است

ترویج معنویت وظیفه حوزه علمیه است
آیت الله صدیقی ترویج معنویت را وظیفه حوزه علمیه دانست و تصریح کرد: دانشگاه نمی‌تواند همه نیازهای جامعه را برطرف سازد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله صدیقی در مراسم جشن ویژه دهه کرامت که شامگاه سه شنبه در محل احداث محتمع آموزشی فرهنگی کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد با بیان این که کرامت در آیات مختلفی از قرآن کریم بیان شده است، اظهار کرد: افرادی که هیچ ذهنیتی غیر از خداوند ندارند از کرامت برخوردار هستند، چنانچه آیت الله بهاءالدینی می گوید« مبدأ میل باید تغییر کند و انسان به جایی می رسد که خواستش خواست ولی است».

تولیت مدرسه امام خمینی(ره) ادامه داد: معصیت در حریم انسان های کریم راه ندارد و مأموریت آنها نوکری است و فقط دستور خداوند را اجرا می کنند؛ حضرت فاطمه معصومه(س) در این زمینه در اوج و شفاعت او نازل منزله شفاعت کبری و حضرت زهرا(س) است و همه را شفاعت می کند که رمز این عظمت قرب به خداوند است.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) نه تنها افتخار بانوان بلکه افتخار بشریت است، عنوان کرد: علما و فقها در زمان برخورد با مشکل به حضرت معصومه(س) متوسل می شوند که نشان می دهد انسانیت و تقوا در زن و مرد تفاوتی ندارد.

آیت الله صدیقی با بیان این که هیچ چیز نمی تواند نیازهای فطری انسان را نابود سازد، گفت: لوازمی همانند هوا یا نور را نمی توان از بشریت گرفت زیرا از فطریات انسان هستند و دین نیز این گونه است و از مسائلی همانند هوا مهم تر به شمار می رود.

وی ادامه داد: علما در تمامی دوران ها گره گشای مردم و موجب امنیت روانی آنها بوده اند و در برابر متجاوزین مقاومت می کرده اند چنانچه بیشترین شهدا در طول تاریخ و دفاع مقدس مربوط به قشر روحانیت است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه ترویج معنویت در جامعه وظیفه حوزه علمیه است، اظهارکرد: دانشگاه نمی تواند تمام نیازهای جامعه را برطرف سازد و به فرض بر طرف کردن، کدام دانشگاه می تواند از عالم برزخ خبر دهد یا شما را برای شب اول قبر آماده سازد؟؛ ولی فقیه نیز بسیار مهم است چنانچه آیت الله بروجردی نتوانست حتی یک شراب فروشی را تعطیل کند اما قدرت امروزی مربوط به ولی فقیه و ولی فقیه برای حوزه علمیه است./پ202/ف

مصطفی رستمی
ارسال نظرات