۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۵۵۹۵۴
نماینده ولی فقیه در همدان:

نیازمند تغییر نگاه فارغ التحصیلان در بحث اشتغال هستیم

نیازمند تغییر نگاه فارغ التحصیلان در بحث اشتغال هستیم
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: باید نوع نگاه متقاضیان اشتغال در کشور را تغییر دهیم زیرا تقریبا همه تحصیلکردگان به دنبال کارهای دولتی و اداری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در دیدار بازرسان ستاد کل نیروهای مسلح کشور، عنوان کرد: یکی از مهمترین دغدغه های متولیان آموزش نبود آموزش عملی در دوران تحصیلات است.

امام جمعه همدان ادامه داد: لذا بایسته است که وزارت آموزش و پرورش در این زمینه راهکاری عملی بیندیشید تا شاهد این همه تحصیلکرده بدون حرفه نباشیم.

نماینده ولی فقیه در همدان در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح جدید ستاد  کل نیروهای مسلح در بحث آموزش عملی به سربازان، تصریح کرد: این تصمیم گیری ستاد نیروهای مسلح کشور در بحث آموزش حرفه های عملی به سربازان می تواند در آینده کاری جامعه بسیار مفید باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: حضور جدی سربازان در این کلاس‌ها، وابسته به این موضوع است که بتوانند بعد از سربازی با استفاده از این آموزش‌ها وارد فضای کار شوند.

امام جمعه همدان عنوان داشت: باید در کنار آموزش بحث مهم اشتغال نیز حا شده باشد، یعنی این امر به صورت یک زنجیر می باشد، زیرا اگر ما تنها آموزش ها را ارائه دهیم ولی اشتغالی در میان نباشد، این خود باعث بی انگیزگی فراگیران می شود.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: ستادکل نیروی‌های مسلح باید با سازمان‌های مختلف رایزنی‌هایی در راستای تسهیل‌گری برای این سربازان و ایجاد ارتباط بین آنها و سازمان‌های مرتبط انجام دهد.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: ما باید نوع نگاه متقاضیان اشتغال در کشور را تغییر دهیم زیرا تقریبا همه تحصیلکردگان به دنبال کارهای دولتی و اداری هستند و قطعا همه می دانیم که برای این همه تحصیلکرده منصب و شغل دولتی وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی بیان کرد: باید بتوانیم که جوانان به ویژه قشر تحصیلکرده را به سمت کارآفرینی و تولید سوق دهیم زیرا در صورت عملی شدن این امر هم شاهد رونق کسب و کار خواهیم شد و هم اینکه تولید ثروت برای کشور انجام داده ایم.

نماینده ولی فقیه در همدان عنوان داشت: در استان همدان تمام ظرفیت های مورد نیاز برای ایجاد اشتغال در بخش خصوصی و تولیدی وجود دارد و برای این کار تنها نیازمند کار رسانه ای و معرفی این مشاغل هستیم./1403/پ310/ب1

ارسال نظرات