۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۶۵۵۵۶۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

کسب درجات اخروی متناسب با مصیبت‌های دنیوی است

کسب درجات اخروی متناسب با مصیبت‌های دنیوی است
آیت الله نمازی با اشاره به اینکه آزمون الهی انسان را به تکامل می‌رساند، گفت: کسب مقام و درجات اخروی به اندازه مصیبت‌هایی است که انسان در دوران زندگی با آن روبرو هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان آیت الله عبدالنبی نمازی پنجشنبه شب در جمع مدیران کاشان گفت: تقوا عامل صبوری و بردباری در برابر حوادث و بلایا و مصیبت‌ها است.

وی با بیان اینکه سنت الهی و تدبیر حکیمانه خداوند بر آزمایش بندگان صالح خودش بنا گذاشته شده است، افزود: همان‌گونه که دانشجویان برای برای رسیدن به دانشگاه باید از سد و آزمون کنکور عبور کنند، بندگان صالح خدا نیز برای رسیدن به بهشت باید از آزمون الهی عبور کنند.

آیت الله نمازی ادامه داد: مومن بودن و بنده صالح خدا بودن تنها به لقلقه زبان نیست و کفایت نمی‌کند، بلکه برای اثبات آن باید در معرض آزمون الهی قرار گرفت.

وی با تأکید براینکه آزمایش و آزمون الهی انسان را به تکامل می‌رساند، اظهار داشت: کسب مقام و مراتب و درجات اخروی به اندازه مصیبت‌هایی است که انسان در دوران حیات و زندگی با آن روبرو هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: خداوند بندگان خود را با جنگ، قحطی، کمبود، گرانی، ریاست، پست و مقام و پول و ثروت آزمایش می‌کند و آن‌هایی که در مشکلات و سختی‌ها و حوادث مقاوم و صابر هستند از این آزمون سربلند خارج می‌شوند.

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه امام صادق (ع) می‌فرماید هیچ بلا و حادثه‌ای بدون اجازه خداوند رخ نخواهد داد، افزود: در حوادث و بلایایی که انسان با آن روبرو می‌شود، نعمت‌هایی جاسازی شده است.

وی هر مصیبت و بلایی را دارای یک ظاهر و یک باطن دانست و افزود: انسان‌ها در ظاهر با حوادث و بلایا و تند باد‌هایی روبرو می‌شوند، اما در باطن این حوادث دارای برکات و آثار و دستاورد‌های زیادی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: ویروس کرونا نیز یک ظاهر و یک باطنی به همراه داشته است که در ظاهر تعداد زیادی از انسان عزادار شدند، اما در باطن همدلی و انسجام مردم ایران را برای مقابله با آن به جهانیان نشان داد./۱۳۰۷/پ310/ف
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات