۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۶۵۵۰۲۷
آیت‌الله جاودان:

انسان در قیامت با اعمالش محشور می‌شود

انسان در قیامت با اعمالش محشور می‌شود
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه روز قیامت هر کسی به صورت آنچه ساخته است محشور می شود، گفت: انسان ها در قیامت مالک چیزی جز اعمالشان نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی جاودان استاد حوزه علمیه، امروز در جلسه درس اخلاق که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: اگر همه‌کارهای انسان تنها برای خداوند متعال باشد پروردگار آن اعمال خیر را در قیامت جبران می‌کند.

وی با بیان اینکه همه اعمال انسان در قیامت محاسبه می‌شود، ادامه داد: اعمال عبادی انسان بیشتر ناخالص و گناهان او خالص است؛ آدمی باید مراقب باشد در عالم دنیا از اعمال ناپسند چون دروغ، غیبت، ناسزاگویی و فحاشی اجتناب کند چراکه کلمه به کلمه آن در قیامت محاسبه می‌شود.

آیت‌الله جاودان با اشاره به آیات الهی، ابراز کرد: بر اساس آیات قرآن کریم خداوند متعال دو ملک را مأمور ساخته تا اعمال انسان را ثبت و ضبط کنند و آنان بدون هیچ کم و کاستی اعمال او را می‌نویسند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان باید نسبت به همه اعمالش در قیامت پاسخگو باشد، اظهار داشت: انسان اگر اهل مراقبت نفس باشد و در همین دنیا به‌حساب و کتاب اعمال خود برسد دیگر نیازی نیست در قیامت سال‌ها معطل بماند تا به اعمال او رسیدگی شود.

وی با تأکید بر اینکه توبه در عالم دنیا پذیرفته می‌شود، گفت: اگر حق‌الناسی بر گردن انسان است باید در همین دنیا به جبران آن اقدام کند چراکه خداوند در قیامت از حق‌الناس نمی‌گذرد.

آیت‌الله جاودان بابیان اینکه انسان در قیامت با اعمالش محشور می‌شود، عنوان کرد: انسان در عالم قیامت مالک چیزی جز اعمالش نیست و به صورتی که ساخته است محشور می شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان هر آنچه در عالم دنیا کسب می‌کند هنگام مرگ آن را در همین دنیا باقی می‌گذارد و به عالم آخرت می‌رود؛ برای همین اگر کسی عمل خیری انجام دهد خداوند در قیامت آن را جبران می‌کند.

وی افزود: قرآن کریم می‌فرماید: هر آنچه نزد شما است نابود می‌شود و هر آنچه نزد خداوند متعال است باقی می‌ماند؛ انسان اگر همه اعمالش بر محور همین باور و اعتقاد باشد نجات پیدا می‌کند./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات