۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۶۵۴۸۱۶

بیانیه آیت الله حکیم پیرامون لزوم رعایت اصول بهداشتی وهمکاری با کادر درمانی

بیانیه آیت الله حکیم پیرامون لزوم رعایت اصول بهداشتی وهمکاری با کادر درمانی
یکی از مراجع تقلید عراق بیان داشت: افرادی که به کرونا مبتلا شده بودند و اینک بهبود یافته اند، با کادر پزشکی جهت در اختیار قرار دادن پلاسمای خونشان همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، آیت الله «سید محمد سعید حکیم» از مراجع تقلید عراق ضمن تشکر از کادر درمانی و پزشکی این کشور، به تبیین آموزه های دینی درباره در اختیار قرار دادن پلاسمای خون جهت درمان بیماران مبتلا به کرونا و مسائلی دیگر پرداختند.

آیت الله حکیم بیان داشت: از آنجایی که کادر درمانی و پزشکی از جمله پزشکان و پرستاران در حال تلاش بی دریغی جهت درمان مبتلایان به ویروس کرونا هستند، لازم شد به موضوع در اختیار قرار دادن پلاسمای خون و نکاتی چند درباره موضوع مبارزه با کرونا اشاره کنیم مطالب مهمی برای مؤمنان چه در عراق و چه در خارج از این کشور، متذکر شویم:

نکته اول: شایسته است افرادی که پیش از این به کرونا مبتلا شده بودند اینک بهبود یافته اند، با مراکز بهداشتی جهت در اختیار قرار دادن پلاسمای خونشان همکاری کنند تا از درد و رنج مبتلایان به این ویروس کم کنند؛ زیرا چه بسا نه تنها به درمان آنان کمک کنند، بلکه جان برخی را نیز نجات دهند و همانگونه که قرآن کریم فرموده است: "ومن احیاها فکانما احیا الناس جمیعا" به ثواب بزرگی نائل خواهند آمد. شما بهبودیافتگان بی شک درد و رنج این بیماری را کشیده بودید، بنا بر این در این مهم کوتاهی نکنید و با پزشکان و پرستاران جهت در اختیار قرار دادن پلاسمای خون خوود همکاری لازم را صورت دهید.

نکته دوم: از تمامی کادر درمانی و پزشکی اعم از پزشکان، پرستاران و دیگر افرادی که در داروخانه ها و مراکز بهداشتی خدمت می کنند و جان خود را برای خدمت به همنوعان خود در معرض خطر قرار می دهند، کمال تشکر و قدردانی را داریم و ان شاء الله که تلاش بی دریغ خود را ادامه دهید و امید را در دل بیماران بپرورانید و امیدواریم که با همکاری یکدیگر مجموعه های پژوهشی و مراکز پزشکی ویژه ای از میان شما دانشمندان و پژوهشگران شکل دهید تا به نحو هر چه بهتر و بایسته تر از این مبارزه سربلند بیرون آیید.

نکته سوم: از عموم مؤمنان خواهشمندیم که دستور العمل های بهداشتی و قوانین مربوط به فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از از برگزاری تجمع ها خودداری و از دست دادن و روبوسی ممانعت کنند و ضمن استفاده از ماسک و دستکش، تا خدای نکرده فاجعه ای رخ ندهد.

نکته چهارم: از همه مؤمنان به خاطر انسجام و همکاری با یکدیگر و همبستگی اجتماعی که در این شرایط سخت به خرج می دهند، کمال تشکر را داریم؛ زیرا همه شاهد این هستند که چگونه خیران و جوانان برای رفع نیاز خانواده های نیازمند تلاش می کنند.

در پایان قبولی کارهای نیک همه را از خدای منان مسألت دارم و به حق مولا الحجة ابن الحسن بلای کرونا را از سر همه دور کند و مبتلایان را لباس عافیت بپوشاند و همه مؤمنان را در پناه ثقلین حفظ کند./983/ب

ارسال نظرات