۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۶۵۱۶۲۱
امام جمعه موقت کاشان:

پاداش و عقاب براساس اعمال انسان تعیین می شود

پاداش و عقاب براساس اعمال انسان تعیین می شود
حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه اعمال انسان در قیامت برای انسان مجسم می‌شود، گفت: خداوند از انگیزه عمل و نیت خیر و شر انسان نیز آگاه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار سه شنبه شب در محفل انس با قرآن که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: یکی از موضوعاتی که اسلام، قرآن، اهل بیت (ع) و خداوند به آن حساسیت نشان داده است توجه به رفتار و اعمال و کردار انسان است.

وی افزود: خداوند و قرآن و اسلام از ما خواسته اند مراقب رفتار‌های خود باشیم و به رفتار‌های خود حساس باشیم آن هم حساسیت مثبت به رفتار نیک و حساسیت منفی به اعمال زشت خود داشته باشیم.

حجت الاسلام اسلامی تبار محدوده اعمال انسان را گسترده دانست و گفت: گوش و زبان و چشم انسان در محدوده گسترده اعمال انسان قرار دارند که هریک از این سه عضو اعمال مثبت و منفی را برای انسان رقم می‌زنند.

وی با بیان اینکه گوش و چشم و زبان اگر در کنترل انسان قرار داشته باشند هیچکدام از اعمال انسان منفی نخواهد بود، افزود: خداوند در قرآن حدود ۳۶۰ مرتبه در مورد اعمال انسان سخن گفته است.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: خداوند بر اعمال انسان حساس است و برای همین است که در قرآن متذکر شده است، مراقب اعمال و رفتار خود باشند، چرا که شرط مهم بهشت داشتن ایمان و عمل صالح است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه خداوند بر اعمال انسان بصیر است، گفت: خداوند برای نظارت بر اعمال انسان دو ناظر انتخاب کرده است که همه اعمال انسان و پیامد‌های آن را ثبت و ضبط می‌کنند.

وی همچنین با بیان اینکه اعمال انسان در قیامت برای انسان مجسم می‌شود، افزود: اگر اعمال انسان صالح نباشد آرزو می‌کند بین او و اعمالش فرسنگ‌ها فاصله باشد و این آرزو جدای از جزای اعمال انسان است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: خداوند از انگیزه عمل و نیت خیر و شر انسان نیز آگاه است و انسان در قیامت سزای انگیزه و نیت خیر و شر خود را خواهد دید.

حجت الاسلام اسلامی تبار بهشت و جهنم را براساس رفتار و اعمال انسان دانست و افزود: در قیامت پاداش و عقاب انسان بر اساس اعمال انسان تعیین می‌شود و حداقل پاداش اعمال صالح انسان ۱۰ برابر، اما عذاب عمل زشت یکی است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات