۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۵۱۵۲۴
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی:

۳ هزار طلبه و روحانی شیعه و سنی تحت پوشش مرکز خدمات هستند

۳ هزار طلبه و روحانی شیعه و سنی تحت پوشش مرکز خدمات هستند
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اکنون در استان سه هزار طلبه و روحانی شیعه و اهل سنت برادر و خواهر تحت پوشش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد توسلی نژاد، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست مدیران و مسؤولان حوزوی استان با نمایندگان منتخب مردم خراسان شمالی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در سال 1370 در قم به نام بیمه امام خمینی (ره) تأسیس شد در حالی که تا قبل از آن طلاب و روحانیان از خدماتی مانند بیمه محروم بودند.

وی افزود: با وجود اینکه روحانیت و روحانیان رهبری نظام و انقلاب را بر عهده داشته و مسائل و مشکلات ارجاعی بین مردم را رفع‌ورجوع می‌کنند، این میزان مظلومیت که حتی طلاب برخوردار از بیمه نباشند، آشکار و روشن است.

حجت‌الاسلام توسلی نژاد خاطرنشان کرد: در آن زمان سیاست امام راحل بر این بود که حوزه علمیه وابسته به بودجه‌های دولتی نباشد و مستقل باشد، همان‌طور که در سراسر تاریخ حوزه مستقل بوده وابسته به هیچ نظام و دولتی نبوده است و اکنون هم وابسته نیست.

وی ادامه داد: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تأسیس شد تا خدماتی که دولت برای همه اقشار جامعه در نظر دارد را مرکز خدمات برای طلاب و روحانیان ارائه کند و این‌گونه شد که شعبه مرکز خدمات حوزه علمیه در سال 75 در تمامی استان‌ها تشکیل شد.

حجت‌الاسلام توسلی نژاد در ادامه اظهار کرد: اکنون در خراسان شمالی سه هزار طلبه و روحانی شیعه و اهل سنت برادر و خواهر تحت پوشش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه داریم.

وی افزود: از مجموع سه هزار طلبه و روحانی فعال در خراسان شمالی، هفت درصد آن‌ها در ادارات شاغل بوده و حقوق‌بگیر محسوب می‌شوند؛ اما بیش از 90 درصد طلاب و روحانیان به غیر از رسالت طلبگی که بر عهده دارند کار دیگری نداشته و درآمد دیگری ندارند.

حجت‌الاسلام توسلی نژاد ادامه داد: در خراسان شمالی طلابی که از طریق سازمان تبلیغات به‌عنوان روحانی مستقر یا در قالب طرح هجرت مشغول به فعالیت تبلیغی هستند و مبلغی دریافت می‌کنند اندک بوده و حدود 360 نفر هستند.

وی خاطرنشان کرد: قاطبه طلاب خراسان شمالی درآمدی به غیر از شهریه اعطایی مراجع عظام تقلید ندارند؛ ازاین‌رو از نظر مالی با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و زندگی دشواری دارند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات