۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۵۰۷۲۴

مشارکت ۷۰ درصدی مساجد شهرستان هویزه در پویش نذر قربانی

مشارکت ۷۰ درصدی مساجد شهرستان هویزه در پویش نذر قربانی
حجت الاسلام برهانی با اشاره به سیره ائمه اطهار در قربانی کردن برای نیازمندان از مشارکت ۷۰ درصدی مساجد شهرستان هویزه در پویش نذر قربانی خبر داد.
حجت الاسلام برهانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی هویزه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: قربانی کردن و همچنین توزیع گوشت آن در میان مستمندان از سنت‌های مستمر در زندگی پیامبر و ائمه و علمای جهان اسلام است که در چنین برهه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی هویزه با بیان اینکه مساجد شهرستان هویزه در اقدامی هماهنگ برای اجرای رزمایش مواسات، به قربانی کردن و توزیع گوشت آن در میان مستمندان می‌پردازند، خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ دصدر مساجد شهرستان برای دفع بلا و همچنین لبیک گویی به سفارش رهبرانقلاب مبنی بر یاری رسانی به نیازمندان اعلام آمادگی کردند.

 حجت الاسلام برهانی با تأکید بر این که پویش قربانی در نیمه ماه مبارک رمضان و شب شهادت امام علی (ع) صورت خواهد گرفت، ادامه داد: در این پویش حداقل یک راس قربانی (گوسفند) از سوی نمازگزاران مساجد خریداری می‌شود و پس از ذبح، گوشت آن در میان مستمندان و خانواده‌های بی بصاعت همان منطقه و مسجد توزیع و پخش می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه چنین پویشی با محوریت مساجد برگزار می‌شود، عنوان داشت: مرکزیت مسجد در دین مقدس اسلام به وضوح مشاهده می‌شود، مسجد تنها برای عبادت نیست، با اجرای چنین طرح‌هایی امید به احیای دوباره و محوریت قرار دادن مساجد است./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات