۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۴۸۲۵۵
به صورت مجازی؛

مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم آیت الله حبیبی برگزار شد

مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم آیت الله حبیبی برگزار شد
مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم آیت الله حبیبی تولیت فقید مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی(ره) به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت چهلمین روز درگذشت مرحوم آیت الله حبیبی تولیت فقید مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی(ره) شب گذشته مراسم ویژه ای برای شاگردان، طلاب و ارادتمندان آن عالم وارسته به صورت مجازی برگزار شد.

براساس این گزارش، پس از قرائت قرآن کریم توسط حجت الاسلام موسوی درچه ای و مداحی حجت الاسلام محسنی، تولیت جدید مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی(ره)، حجت الاسلام میرهاشم حسینی به ایراد سخنرانی پرداخت و با استناد به کلام رهبر انقلاب آن مرحوم را عالمی وارسته و دارای علمی نافع معرفی کرد.

حجت الاسلام حسینی بیان داشت: انسان‌ها در عالم دنیا ورشکسته، زیان خورده و خسران زده هستند مگر کسانی که به چهار نکته توجه داشته باشند.

تولیت مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی(ره) نخستین نکته را توجه به صاحب عالم هستی بیان کرد و ادامه داد: دیگر ویژگی انجام عمل صالح است؛ انسان به اندازه توانی که دارد باید اهل انجام عمل صالح باشد، مرحوم آیت الله مجتهدی(ره) می فرمودند: انسان باید سعی کند در طول عمرش هر عمل صالحی را حداقل یکبار انجام دهد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه انسان باید اهل عمل حق باشد و از امور باطل اجتناب کند، ابراز کرد: آخرین ویژگی گفتمان استقامت، بردباری و صبر است. انسان اگر این چهار ویژگی و خصلت را داشته باشد در سخت‌ترین بلایا و ابتلائات پیروز و سرافراز است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه رهبرانقلاب سه ویژگی برای مرحوم آیت‌الله حبیبی بیان فرمودند، گفت: معظم له نخست آن مرحوم را عالم خواندند، مراد از عالم همان علم حقیقی است که نور دارد. این بسیار مهم است انسان علمی را فرا بگیرد که به دور از سیاهی و تحصیل سواد، نافع و با برکت باشد.

تولیت مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی(ره) ادامه داد: انسان با هر کسی که ادعای علم و عالم بودن داشت نباید مجالست و همنشینی داشته باشد بلکه باید با عالمی همراه شود که انسان را از پنج چیز به پنج چیز دیگر دعوت کند.

وی افزود: ابتدا اینکه علم آن عالم نافع و منشأ بسیاری از آثار و برکات باشد تا بتواند انسان را از شک به یقین دعوت کند؛ مرحوم آیات مجتهدی و حبیبی مصداق همین علم و عالم با برکت هستند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه افتادگی و تواضع را از دیگر ویژگی عالم حقیقی برشمرد و گفت: انسان هرگز نباید خود را بزرگ‌تر از دیگری بداند در غیر این صورت شکست او حتمی است، دیگر اینکه به انسان آموزش دهد خودنمایی نداشته باشد و همه کارهایش تنها برای خدا باشد.

تولیت مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی(ره) در ادامه افزود: عالم حقیقی نه تنها خود خیرخواه دیگران است بلکه این خیرخواهی را نیز آموزش می دهد تا انسان‌ها به دور از کینه توزی و دشمنی خیرخواه دیگران باشند و آخر اینکه دل نبستن و تعلق نداشتن از ویژگی های مهم عالم حقیقی به شمار می رود، آیت الله حبیبی مصداق بارز عالم حقیقی بود.

وی بیان کرد: رهبر انقلاب مرحوم آیت الله حبیبی را عالمی پرهیزکار و خدمت گذار معرفی کردند، آن مرحوم منشأ بسیاری از خدمات بود و ارادت خاص و ویژه ای به اهل بیت(ع) داشت./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات