۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۶۴۶۵۱۱
عضو انجمن اقتصاد حوزه مطرح کرد؛

نقش جهش تولید در ایجاد رفاه، اشتغال جوانان و عزت کشور

نقش جهش تولید در ایجاد رفاه، اشتغال جوانان و عزت کشور
حجت الاسلام سجادی با بیان این که «جهش تولید» موجب خروج کشور از وابستگی، ایجاد رفاه و اشتغال می‌شود، تأکید کرد که دولت باید حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان داشته باشد.

حجت الاسلام سید محسن سجادی عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که جهش اقتصادی در قانون اساسی مورد تأکید جدی قرار گرفته است، گفت: این مسأله گرچه به عنوان یک اصل قلمداد نشده ولی ابزار مهمی برای رشد کشور از هر جهت است.

وی با اشاره به روایتی مبنی بر اهمیت مباحث اقتصادی خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرمایند: «اللّهمَّ بارِكْ لَنا فى الْخُبْزِ وَ لا تُفَرِّقْ بَيْنَنا وَ بَيْنَهُ فَلَوْلا الْخُبْزُ ما صُمْنا وَ لا صَلَّيْنا وَلا اَدَّيْنا فَرائضَ رَبِّنا» یعنی اگر نان نبود روزه نمى‏گرفتيم، نماز نمى‏خوانديم و واجبات خدا را ادا نمى‏كرديم.

حجت الاسلام سجادی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به اهمیت تولید در اقتصاد اشاره کرد و افزود: در اقتصاد دو مکتب عمده داریم؛ یک مکتب مربوط «جان مینارد کینز» است که بعد از بحران اروپا مطرح شده و عقیده داشت مشکل اصلی اقتصاد کمبود تقاضا است که موجب رکود شده و این مسأله باید اصلاح شود.

وی اضافه کرد: مکتب دوم مکتب کلاسیک ها و نئوکلاسیک ها است که این ها بر عرضه تأکید دارند و عقیده دارند اگر تولید افزوده شود، تقاضا نیز پیدا می‌شود؛ در کشور ما نیز دقیقا مشکل از همین جا است یعنی ما کمبود مصرف و تقاضا نداریم بلکه تولید ما رشد نکرده است.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم ابراز داشت: تأکید رهبر معظم انقلاب نیز در همین جهت است، به همین جهت پیشنهاد ما این است که با توجه به حجم نقدینگی بالا در کشور باید این پول های سرگردان به سمت بازار تولید هدایت شده و کسب و کارهای تعطیل شده نیز احیا شوند.

وی با بیان این که «جهش تولید» مزایای زیادی برای کشور به همراه خواهد داشت، گفت: «جهش تولید» موجب خروج کشور از وابستگی، عزت نظام اسلامی، ایجاد رفاه و اشتغال می‌شود و کشور را بی نیاز از واردات بی رویه و اتکای به نفت خواهد کرد، البته اگر دولت در این زمینه کمک جدی داشته باشد.

حجت الاسلام سجادی در پایان یادآور شد: توسعه صادرات نیز از دیگر امور مهم و حیاتی به شمار می رود، یعنی باید کاری کنیم که تولیدکنندگان مجبور به ارائه محصول صرفا برای بازار داخلی نباشند بلکه زمینه ارتباط تولیدکنندگان با متقاضیان خارجی نیز فراهم شود./1330/ج

ارسال نظرات