۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۶۴۵۳۸۶

کرونا شاید وجهه کارآمدی آمریکا را برای همیشه نابود کند

کرونا شاید وجهه کارآمدی آمریکا را برای همیشه نابود کند
فواد حجازی، کارشناس سیاسی و عضو ‏‏‏‏‏‏هیات علمی گروه مطالعات آمریکا با انتشار پستی در توئیتر به نابودی وجهه آمریکا پس از شیوع کرونا در این کشور اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاري رسا، چند ماهی از شیوع کرونا در جهان می‌گذرد. ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ بود که شیوع این ویروس در چین گزارش شد. پس از اندکی دولت چین شیوع گسترده این ویروس با نام " کرونا " را در شهر " ووهان " را تایید کرد. این ویروس بلافاصله از مرز‌های چین عبور کرد و تاکنون خود را به بیش از ۱۹۰ کشور جهان رسانده است. پس از چین که مبدا اصلی شیوع این ویروس بود، اکنون ایتالیا و آمریکا دارای بیشترین مبتلایان به کرونا هستند.

در حالی که در ابتدا مقامات آمریکایی بویژه دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور از تحت کنترل بودن اوضاع خبر می‌داد حالا این کشور با نزدیک به ۵۵ هزار بیمار مبتلا در رده سوم کشور‌های دارای بیشترین مبتلایان به کرونا قرار گرفته است. از این تعداد حدود ۸۰۰ آمریکایی نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. بنا به ادعای برخی از فرمانداران تعداد مبتلایان به کرونا بیشتر از آماری است که در رسانه‌های این کشور اعلام می‌شود. اوضاع در کلانشهر نیویورک غیرعادی است و رئیس جمهور آمریکا فرمان حضور گارد ملی این کشور را در این شهر صادر کرده است. همه این موارد نشان از یک سردرگمی در کشوری که خود را ابرقدرت جهان می‌پندارد می‌دهد.

فواد حجازی، کارشناس سیاسی و عضو ‏‏‏‏‏‏هیات علمی گروه مطالعات آمریکا با انتشار پستی در توئیتر به این موضوع پرداخت. حجازی با نقل قول از مقاله یک استاد دانشگاه هاروارد با عنوان "مرگ کارآمدی آمریکایی" نوشت: « "والت: وجهه کارآمدی و تخصص یکی از بزرگترین منابع قدرت آمریکا بود، اما کرونا شاید برای همیشه این وجهه را نابود کرده است. "

توصیف نیکولای ریژکوف از وضعیت شوروی توصیف صحیح وضعیت فعلی آمریکا است.»

کرونا شاید وجهه کارآمدی آمریکا را برای همیشه نابود کند

/1360/

ارسال نظرات