۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۴۳۳۹۴

توصیه های بهداشتی و معنوی علمای کرمان برای غلبه بر کرونا

توصیه های بهداشتی و معنوی علمای  کرمان برای غلبه بر کرونا
تعدادی از ائمه جمعه، مدیران حوزه های علمیه و علمای کرمان در گفت‌وگوهایی کوتاه با خبرگزاری رسا به بیان توصیه های بهداشتی واخلاقی برای غلبه بر کرونا پرداختند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان نزدیک به یک ماه است که کشور ما در گیر مهمانی ناخوانده به نام کرونا شده و این مهمان که از قبیل ویروس‌های منحوس نیز محسوب می‌شود، بخش عمده‌ای از اخبار و مطالب روز جامعه را به خود اختصاص داده است.
 
این روز‌ها بار‌ها شنیده ایم و دیده ایم و خوانده ایم که «کرونا ویروس» بسیار کم خطرتر از همه ویروس‌های مشابه است و تنها نکته متفاوت، سرعت انتقال و فراگیری آن است.

این ویروس که البته توان زیادی برای از پای درآوردن افراد از نظر جسمی ندارد و تنها دو تا سه درصد افراد را به کام مرگ می‌کشاند، اما خوب توانسته جو روانی جامعه را به هم بریزد که ترس از این ویروس یک دغدغه برای مردم شده است.
 
موقعیت دشوار کنونی برای مردم ما، اگر چه سخت و رنج آور است، اما قطعاً و در دوران بعد از مهار نسبی کرونا، به یاری خداوند توانا، ثمرات زیادی خواهد داشت.

دین اسلام بر پایه بهداشت و نظافت فردی و اجتماعی انسان‌ها بنا شده است و با توجه به روایات و آیات قرآن متوجه می‌شویم که ارتباط عمیقی بین دین و نظافت و رفع بلا است که امروز بسیاری از مردم برای دفع بلا و دوری از بیماری‌ها مناجات و دعا را فراموش کرده اند.

از این رو خبرگزاری رسا کرمان در گفتگو‌هایی کوتاه  با تنی از اعضای امام جمعه‌های استان و اساتید کرمان و مدیران حوزه علمیه، از آن‌ها توصیه‌هایی بهداشتی و معنوی و ارتباط بین دین و سلامت را دریافت کرده است که در ادامه این گزارش به بیانات این اساتید محترم می‌پردازیم:
 
 
 
 
عکس اضافه بشه//توصیه های بهداشتی و معنوی علمای  کرمان برای غلبه بر کرونا
 
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی: مردم به توصیه های بهداشتی عمل کنند/ مردم تابع محض دستورات ستاد کرونا باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌ امام جمعه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: عمل به توصیه های بهداشتی مهم ترین وظیفه مردم در مقابله با کرونا است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه ریشه‌کنی این ویروس نیازمند فرماندهی متمرکز و واحد است، گفت: من هم به نوبه خودم در این زمینه تابع نظرات کارشناسی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا هستم و در استان نیز باید همه تابع شبکه بهداشت و درمان استان باشیم.

وی توجه به این که رعایت بهداشت فردی و محیطی از اولویت‌های اصلی این روزها است، گفت: مردم از تجمعات دوری کنند و تا جایی ممکن است از رفت و آمد های غیرضروری دوری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی با اشاره به اینکه ما در این شرایط بیش از پیش به وحدت، محبت و مهربانی نیاز داریم افزود: مردم در خانه بمانند تا ویروس کرونا را شکست دهیم.
 
 
 
 
 
عکس اضافه بشه//توصیه های بهداشتی و معنوی علمای  کرمان برای غلبه بر کرونا
 
حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی: پرستاران در خط جبهه مقدم هستند

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی نماینده مردم کرمان در خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان با اشاره به این که ارتباط عمیقی بین سلامت جسم و دین اسلام، وجود دارد، گفت: دین اسلام برای سلامت جسم انسان روایات و آیات زیادی را دارد که نشان از اهمیت دادن به جسم انسان و نظافت فردی و اجتماعی مردم می‌شود.

وی افزود: از مسؤولان، کادر درمانی، ستاد کرونا و تمام پرستارانی که امروز با ایثار خود و از خودگذشتگی برای سلامتی مردم زحمت می‌کشند تشکر و قدر دانی دارم و از خداوند اجر معنوی را برای پرستاران و تمام مسؤولان بهداشتی درخواست می‌کنم.

نماینده مردم کرمان در خبرگان رهبری با بیان این که مردم کشور ملتی حکیم و متدین هستند، ابراز داشت: مردم ایران در تمام صحنه‌های سیاسی و فرهنگی پیروز شده اند که با توکل برخدا و اهل بیت و همبستگی مردم و مسؤولان ویروس کرونا را در کشور شکست می‌دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی با بیان این که مردم رفت و آمد‌های خود را به حداقل برسانند تا جلوی انتشار ویروس کرونا درکشور گرفته شود، بیان داشت: تنها راه جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ماندن در خانه است.

وی در پایان با توجه به این که مردم دعا و مناجات با خدا را فراموش نکنند، گفت: خواندن زیارت عاشورا و دعا‌های صحیفه سجادیه از راه حل‌های دور شدن بلا از کشور است.
 
 
 
 
 
عکس اضافه بشه//توصیه های بهداشتی و معنوی علمای  کرمان برای غلبه بر کرونا
حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی: صحبت‌های مسؤولان بهداشت برای مردم حجت است

حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی امام جمعه موقت کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: کامل‌ترین دین در دنیا، دین اسلام است که در تمام عرصه‌های زندگی برای انسان‌ها برنامه دارد و در رابطه با بهداشت و سلامت جسم انسان روایات و آیات زیادی را خداوند به انسان‌ها فرموده است.

امام جمعه موقت کرمان ابراز داشت: در عرصه این گونه مسائل هرکس به وظیفه خودش عمل کند  و پرستاران در خط جبهه این ویروس در کشور قرار داده شده اند که مردم کشور باید بدانند صحبت‌های مسؤولان بهداشت برای انسان‌ها حجت بوده و باید تابع دستورات آن‌ها باشییم تا هرج و مرج در کشور بوجود نیاید.

استاد درس خارج کرمان بیان داشت: مهم‌ترین وظیفه مردم در قبال مهمان ناخوانده به کشورمان این بوده که در خانه‌ها بمانند و سعی کنند در عید نوروز به مسافرت نروند.

حجت الاسلام شیخ بهایی در پایان با اشاره به این که در کنار خانواده ماندن را مردم قدر بدانند، گفت: مناجات با خدا، کتاب خواندن، کمک به همسر در کار‌های خانه و استفاده از رسانه‌ها از بهترین کار‌های برای مردم شمرده می‌شود.
 
 
 
 
عکس اضافه بشه//توصیه های بهداشتی و معنوی علمای  کرمان برای غلبه بر کرونا
حجت الاسلام  فلاحی: مردم نکات بهداشتی را در زندگی جدی بگیرند

حجت الاسلام عباس فلاحی امام جمعه امین شهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان با اشاره به ویروس کرونا در کشور گفت: اولین دستور اسلام به مردم اهمیت دادن به بهداشت و سلامت جسم انسان است.

وی ابراز داشت: از همه پرستاران و مسؤولان بهداشت که امروز برای ریشه کن کردن ویروس کرونا در کشور در خط مقدم قرار گرفته اند، صمیمانه تشکر و قدر دانی دارم که انشاالله خداوند به آن‌ها اجر دهد.

امام جمعه امین شهر گفت: رعایت بهداشت و در خانه ماندن مهم‌ترین توصیه من به مردم بوده تا زوتر بتوانیم ویروس کرونا در کشور را از بین ببریم.
 
 
 

عکس اضافه بشه//توصیه های بهداشتی و معنوی علمای  کرمان برای غلبه بر کرونا
حجت الاسلام  رمضانی پور: مردم برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در خانه‌ها بمانند

حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه سابق رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان  با بیان این که دین اسلام بهترین دین در تمام ادیان معرفی شده است، گفت: صحت جسم انسان در روایات از مهم‌ترین موضوعات شناخته شده است که روایت النظافت من الایمان از بارزترین نکته‌های بهداشتی برای انسان‌ها در روایت شیعه وجود دارد.

امام جمعه سابق رفسنجان افزود: از همه پرستاران و کادر درمانی که امروز از جان خود گذشتند و به مردم خدمت می‌کنند، کمال سپاس و تشکر را دارد.

وی بیان داشت: مردم کشور با همبستگی می‌توانند ویروس کرونا را در کشور از بین ببرند تا سلامتی و شادی به کشور برگردد و مردم بتواند با آسوده در کنار هم زندگی کنند.

استاد حوزه علمیه رفسنجان با اشاره به این که مردم برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در خانه‌ها بمانند، اظهار داشت: مردم در ایام عید نوروز به مسافرت نروند تا زود‌تر ویروس کرونا در کشور از بین برود.

 
 
عکس اضافه بشه//توصیه های بهداشتی و معنوی علمای  کرمان برای غلبه بر کرونا
 
حجت الاسلام  دانشی: مردم رفت و آمد‌های غیر ضروری را ترک کنند

حجت الاسلام قاسم دانشی امام جمعه بم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان با اشاره به این که نظافت نشانه ایمان است، گفت: هر انسانی که در دنیا اسم خود را مسلمان گذاشته است می‌داند که بهترین دینی که به بهداشت و نظافت انسان‌ها اهمیت داده است، دین پیامبراکرم (ص) است.

وی افزود: مسواک زدن، شستن دست‌ها و صورت و نظافت خانه و لباس از موضوعات مهمی است که دین اسلام به آن‌ها اهمیت داده است و تنها راه نجات از ویروس کرونا در کشور نظافت فردی و اجتماعی انسان‌ها است.

امام جمعه بم با توجه به این که از مجموعه کادر درمانی در استان و کشور صمیمانه تشکر می‌کنم، اظهار داشت: کرونا یکی از ابتلائاتی است که بیش از صد کشور جهان با آن دست  پنجه نرم می‌کنند، که باید گریز و درمان از آن را جدی بگیریم

وی خاطرنشان کرد: بهترین راه درمان و دوری از بیماری کرونا این است که تا جایی که می‌شود رفت و آمد‌های غیر ضروری را قطع کنیم و بیشتر در خانه بمانیم.

استاد حوزه علمیه بم با بیان این که دعا و مناجات را فراموش نکنیم، گفت: مردم ایران بزودی و با همبستگی می‌توانند کرونا را در کشور شکست دهند.
 
 

عکس اضافه بشه//توصیه های بهداشتی و معنوی علمای  کرمان برای غلبه بر کرونا
حجت الاسلام محمد زاده: مردم برای رفع بیماری از کشور، خواندن زیارت عاشورا را فراموش نکنند

حجت الاسلام محمد محمد زاده امام جمعه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان با اشاره به این که دین اسلام بر پایه پاکی و نظافت بنا شده است، گفت: دین اسلام از خوردن غدا، خوابیدن و نظافت فردی برنامه دارد و فردی در کشور نمی‌تواند منکر ارتباط عمیق دین اسلام با بهداشت شود.

وی با بیان این که با تمام وجودم از پرستاران و کادر بهداشتی کشور و استان کرمان تشکر می‌کنم، ابراز داشت: کادر درمانی با ایثار برای سلامتی مردم خدمت می‌کنند تا کشوری سالم داشته باشیم.

امام جمعه ماهان با اشاره به این که پرستاران شب و روز در بیمارستان‌ها برای سلامتی مردم خدمت می‌کنند، افزود: مهم‌ترین وظیفه برای جلوگیری از ویروس کرونا را مردم دارند که سعی کنند در خانه بمانند و در ایام عید نوروز به مسافرت نروند تا کرونا را در کشور شکست دهیم.

استاد حوزه علمیه ماهان تصریح کرد: توسل به اهل بیت و خواندن دعا‌های وارده در مفاتیح الجنان را مردم فراموش نکنند، زیرا در روایات برای از بین بردن بلا و بیماری خواندن زیارت عاشورا سفارش شده است.

وی با بیان این که معنویات راه نجات از بلا‌ها در زندگی انسان بوده، گفت: مردم به صحبت‌های مسؤولان بهداشتی توجه کنند و سعی کنند با نکات بهداشتی خود را از ویروس کرونا دور نگه دارند.

 
حجت الاسلام  بذرکار: همه باهم ویروس کرونا را شکست می‌دهیم

حجت الاسلام مهدی بذرکار مدیر حوزه علمیه شهداد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان با اشاره به این که هر چه انسان نظافت بیشتری در زندگی داشته باشد، ایمان زیادی را هم نسبت به خداوند دارد، گفت: رزمندگان جبهه مقاومت در کشور پرستاران هستند که از صمیم قلب از آن‌ها تشکر و قدر دانی می‌کنم.

وی بیان داشت: ویروس کرونا یک جنگ بیولوژیک در کشور محسوب می‌شود و مردم ایران در تمام عرصه‌ها در کشور موفق شده اند که با توکل برخدا می‌توانیم بر این جنگ بیولوژیک پیروز شویم.

مدیر حوزه علمیه شهداد با توجه به این که مردم ایران دشمنان را در تمام عرصه‌های سیاسی و نظامی و اقتصادی شکست داده اند، گفت: جنگ امروز جنگ بهداشتی بوده که مردم با همبستگی و همکاری با مسؤولان بهداشتی می‌توانندد ویروس کرونا را در کشور شکست دهند.

وی بیان داشت: از تمام مردم ایران خواهش دارم که برای جلوگیری از ویروس کرونا و شکست آن در خانه‌ها بمانند و مسافرت نروند.

 
 
 
عکس اضافه بشه//توصیه های بهداشتی و معنوی علمای  کرمان برای غلبه بر کرونا
 
حجت الاسلام زمزم زاده: مردم در ایام عید نوروز مسافرت نروند

حجت الاسلام روح الله زمزم زاده مدیر حوزه علمیه محمودیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان با اشاره به این که مسائل بهداشتی و نظافت از اصول شمرده می‌شود، گفت: نظافت از اخلاق علما شناخته می‌شود و مردم سعی کنند با نظافت و بهداشت فردی، آرامش را به کشور برگردانند.

وی افزود: از تمام پرستاران و کادر پزشکی که شب و روز برای مردم ایران زحمت می‌کشند و هفته‌ها در بیمارستان‌ها می‌مانند تا از بیماران مراقبت کنند، تشکر می‌کنم.

مدیر حوزه علمیه محمودیه کرمان با بیان این که مردم ویروس کرونا را جدی بگیرند و در ایام عید نوروز مسافرت نروند، خاطرنشان کرد: ویروس کرونا را مردم شوخی نگیرند و سعی کنند با ماندن در خانه‌ها و نرفتن به مسافرت، ویروس کرونا را شکست دهند.

وی در پایان با اشاره به این که عقل و شرع به انسان می‌گوید در خانه بماینم، گفت: صحبت‌های مسؤولان بهداشتی برای انسان‌ها حجت بوده و مردم باید تابع دستورات ستاد کرونا در کشور باشند. /۱۳۸۰/
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
از توصیه هاتون ممنونیم.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
کرکس ها هوس قرنطینه کردن تفکر انقلابی را به گور خواهند برد.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
خدا قوت.
آقایون درباره عدم دید و بازدید در ایام عید مردم را توجیه نمایند.
احسنت بر شما
1
0
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
سلام گزارش خوب و عالی بود
تشکر از خبرنگار محترم
ویروس را شکست میدهیم
1
0
طلبه
Iran, Islamic Republic of
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
سلام عالی بود
خیلی خوب بود این خبر
خلاصه و مفید
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
مردم از تجمعات دوری کنند و تا جایی ممکن است از رفت و آمد های غیرضروری دوری کنند.
0
0