۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۴۳۳۵۰
امام جمعه الشتر:

مراقبت از روح سبب کسب تقوا می شود

مراقبت از روح سبب کسب تقوا می شود
امام جمعه الشتر با تأکید بر اینکه در کنار خودمراقبتی برای مقابله با ویروس کرونا باید به مراقبت از روح نیز پرداخت، گفت: مراقبت از روح سبب کسب تقوا می شود.

حجت الاسلام سیدسجاد موسوی، رییس حوزه علمیه و امام جمعه الشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به زحمات و تلاش پزشکان و پرستاران در شرایط بحرانی به وجود آمده و مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و بیان داشت: این قشر با تمام تلاش در حال مقابله و مبارزه با ویروس کرونا هستند.

وی ضمن تشکر از مدافعین حوزه سلامت در مبارزه با ویروس کرونا افزود: در شرایط بحرانی امروز می بینیم که کادر درمان، پزشکان و پرستاران به یاری مردم شتافته و در خط مقدم مبارزه با این ویروس شبانه روز در تلاش هستند.

امام جمعه الشتر با اشاره به قرنطینه شدن خانواده ها برای مقابله با کرونا ادامه داد: امروز همه مردمی که در خانه خودمراقبتی را مورد توجه قرار دادند و برای سلامتی جسم خودمراقبتی اولویت درمان قرار گرفته است، از لحاظ روحی نیز باید خود مراقبتی صورت گیرد.

وی ادامه داد: توجه به سیره اهل بیت(ع) امری مهم برای مراقبت از روح است و اولویت دارد، مردم باید به تهذیب روح بپردازند و برای کسب تقوا تلاش کنند.

حجت الاسلام موسوی اظها داشت: همانگونه که بر مهم ترین عنصر اخلاقی و رفتاری مراقبت از جسم تأکید داریم، مراقبت از ویروس روحی نیز می تواند ما را به تقوا برساند.

وی ادامه داد: فرصت هایی که این بیماری برای خانواده ها به وجود آورده باید مورد استفاده قرار گیرد و کمتر در تجمعات که امکان شیوع ویروس کرونا وجود دارد، حاضر شوند و با عمل به دستورات دین و توجه به سیره اهل بیت(ع) به مراقبت نفس بپردازند.

رییس حوزه علمیه الشتر در ادامه تأکید کرد: همانطور که اخبار برایمان حائز اهمیت است باید به ادعیه و قرائت قرآن توجه کنیم و ذکر را در تمام لحظات بر زبان جاری کنیم و به اذکاری که روح را جلا می دهد توجه داشت.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: در شرایطی که خانواده ها در قرنطینه به سر می برند، خدمت به خانواده، در کنار خانواده بودن و لبخند رضایت را بر لبان اعضای خانواده نشاندن در زمره عبادت ها است که نباید از آن غافل شویم./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات