۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۴۲۹۷۸
حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان:

طلب مغفرت برای دیگران از مصادیق خیرخواهی است

طلب مغفرت برای دیگران از مصادیق خیرخواهی است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان باید برای دیگران خیر بخواهد، گفت: طلب مغفرت برای دیگران از مصادیق خیرخواهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجدجامع غدیرخم گفت: انسان نباید سختی‌ها و ناملایمات را بزرگ ببینند.

وی با تاکید بر اینکه انسان مومن در حق برادر خود دعا می کند، ادامه داد: انسان همانگونه که برای بیماران جسمی دعا می کند همانطور نیز باید برای بیماران روحی و روانی دعا کند؛ بداخلاقی از نشانه های بیماری است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با اشاره به اینکه انسان مومن اهل رعایت حلال و حرام الهی است، اظهار داشت: انسان‌های سالم اهل تبعیت از دستورات دین هستند و کسانی که از دستورات دین سرپیچی می کنند و اهل معصیت هستند در زمره بیماران قرار می گیرند.

استاد حوزه علمیه هدف از رسالت انبیای الهی را شفای بیماری باطنی و رفتاری انسان‌ها بیان کرد و گفت: مومنان همواره در سایه رحمت الهی قرار دارند و از سرزنش و ملامت دیگران اجتناب می کنند.

وی با اشاره به اینکه انسان باید برای دیگران خیر بخواهد، اظهار داشت: طلب مغفرت برای دیگران از مصادیق خیرخواهی است؛ بخشیدن دیگران و فراموش کردن بدی‌ها ارزشمندترین مهارت است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با استناد به کلام امام سجاد(ع)، گفت: امام سجاد(ع) درباره امام علی(ع) می فرمایند: امیرمومنان امین خدا بر روی زمین و حجت الهی بر بندگانش است؛ پیامبراکرم(ص) به اذن پروردگار صفت امانت را به امام علی(ع) سپردند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه امام انتصابی است نه انتخابی، عنوان کرد: انتخابات درباره امام معصوم و جانشین ایشان غلط است و مردم نقشی در این امر ندارند زیرا تنها خداوند می داند کلید کائنات باید در دستان چه کسی باشد.

وی افزود: کسانی که را که خداوند انتخابشان می کند بهترین ها هستند، بعد از رحلت رسول الله(ص) خداوند امام علی(ع) را جانشین انتخاب کرد اما مردم بعد از هفتاد روز با انتخاب غلطشان گرفتار اشتباه خود شدند و امروز سر از داعش درآوردند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان ادامه داد: مسلمان‌کشی نتیجه همان انتخاب غلط است، شیعیان هرگز نمی توانند مسلمان‌کش و تروریست باشند زیرا تربیت شده مکتب امام علی(ع) هستند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: امام علی(ع) حجت خداوند برای همه بندگان است برای همین شیعیان نیز حجت بر همه امت‌ها هستند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
Nm
Iran, Islamic Republic of
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۶
انقدر سخت چینی نکن برای نداشت ملت نج ست..
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۸
دماق ت را بگیرم خف میشی برای هین طلب مغفرت.
سواکی .قرن اتم
0
0