۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۶۴۱۳۵۷
مدیر مرکز تخصصی امام هادی:

حوزه در برجسته سازی محورهای کلامی و عملی امام راحل به صورت خاص ورود کند

حوزه در برجسته سازی محورهای کلامی و عملی امام راحل به صورت خاص ورود کند
حجت الاسلام رشیدزاده با بیان اینکه حوزه علمیه محور انقلاب اسلامی است، گفت: حوزه علمیه در برجسته سازی محورهای کلامی و عملی امام راحل به صورت دقیق و خاص ورود کند.

حجت الاسلام حسن رشیدزاده مدیر مرکز تخصصی امام هادی(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نقش حوزه علمیه را در شکل‌گیری، پیشبرد و پیروزی انقلاب اسلامی بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: نقش محوری امام خمینی(ره) و دیگر علمای حوزوی در پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: همه می دانند دانشگاه ها و دیگر مراکز به تبع حوزه های علمیه بود که خواستار نابودی طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی شدند؛ بنابراین حوزه علمیه محور انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام رشیدزاده با طرح این پرسش که آیا حوزه علمیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانسته در قول و عمل محوریت خود را حفظ کند؟ پاسخ داد: حوزه علمیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی محوریت خود را حفظ کرد اما نه به آن توان حداکثری که انتظار می رفت.

مدیر مرکز تخصصی امام هادی(ع) جبهه مقاومت را مولود انقلاب اسلامی خواند و اظهار داشت: همانگونه که حوزه علمیه در پیروزی انقلاب اسلامی محور بود امروز نیز همان تاثیرات و محوریت را دارد اما می توانست عملکردی بهتر و قوی‌تر از این نیز داشته باشد که متاسفانه چنین نبوده است.

وی ادامه داد: حوزه علمیه در برجسته سازی محورهای کلامی و عملی امام راحل به طور دقیق اقدام خاصی انجام نداده است؛ برای مثال حوزه علمیه در عرصه تولید علوم انسانی و یا علوم مورد نیاز حکومت اسلامی اقدام قابل توجهی نداشته و نتوانسته پاسخگوی نیازهای حکومت در عرصه های مختلف علمی و نرم افزاری باشد.

حجت الاسلام رشیدزاده بیان داشت: حوزه علمیه در سرایت دادن افکار و عقاید امام راحل در بحث مقاومت و انقلابی بودن طلاب به کل جامعه موفقیت قابل توجهی کسب نکرده و به عبارتی نتوانسته خود را به روز کند.

مدیر مرکز تخصصی امام هادی(ع) افزود: البته همین مقدار که حوزه علمیه توانسته به فرمایشات و توصیه‌های امامین انقلاب جامه عمل بپوشاند و حافظ فرهنگ و تمدن اسلامی در برابر فرهنگ و تمدن غربی مستکبران باشد، جای تحسین دارد. 

وی ادامه داد: حوزه علمیه برای غلبه بر جبهه استکبار و تمدن باطل باید اقدامات و برنامه ریزی های خاصی انجام می داد تا بتواند به آن اهداف مورد نظر دست یابد برای مثال در عرصه متون درسی اگر اقدامات قابل توجهی انجام می داد می توانست پاسخگوی بسیاری از نیازهای دانشجویان و طلاب باشد.

حجت الاسلام رشیدزاده افزود: برای مثال کتاب هایی که امروز در حوزه تفسیر و یا اندیشه برای دانشگاهیان و حوزویان تالیف می شود پاسخگوی نیازهای دانشجویان و طلاب نیست بنابراین تا زمانی که روش آموزش و مطالب کتاب ها به گونه ای تنظیم و تالیف نشود که نیاز دانشجویان مرتفع شود به طبع نمی توان انتظار داشت نیازهای جامعه نیز برآورده شود./813/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات