۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۶۳۸۷۵۱
همزمان با ایام الله دهه فجر؛

نشست بصیرتی طلاب مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد برگزار شد

نشست بصیرتی طلاب مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد برگزار شد
نشست بصیرتی طلاب مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد، همزمان با ایام الله دهه فجر و با هدف رشد فکری و سیاسی طلاب به میزبانی مدرسه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، نشست بصیرتی طلاب مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد، صبح امروز همزمان با ایام الله دهه فجر و با هدف رشد فکری، سیاسی و دینی طلاب به میزبانی مدرسه برگزار شد.

علیرضا اسماعیلی، مسؤول دفتر معاونت سیاسی سپاه چهارمحال و بختیاری، در این نشست با بیان اینکه خالق دهه فجر، معمار عظیم الشأن انقلاب اسلامی است، گفت: به یقین دهه فجر بهترین فرصت برای بازخوانی دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پس از گذشت ۴۱ سال از پیروزی شکوهمند خود، علی رغم همه تحریم ها، تهدید‌ها و دشمنی‌ها در سطح منطقه و جهان قله‌های عزت و پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح می‌کند، افزود: بسیاری از انقلاب‌ها در دنیا وجود داشتند که به مرحله پیروزی نرسیده یا اگر به مرحله پیروزی رسیده اند دوامی نداشته اند که این نشان دهنده جایگاه رفیع انقلاب اسلامی است.

اسماعیلی با اشاره به لزوم تمرکز طلاب و نخبگان جامعه بر راز ماندگاری انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دو عامل موجب تداوم و قدرت انقلاب اسلامی شده است؛ یکی اصول اندیشه امام و استمرار این اصول در اندیشه رهبر معظم انقلاب و یاران رهبر و دوم سیره رفتاری ایشان که باید مورد توجه جدی نخبگان جامعه قرار گیرد.

وی نقش اندیشه دین مداری و خدامحوری در تداوم انقلاب اسلامی را غیرقابل انکار دانست و ابراز کرد: به یقین کاری که با نیت الهی و برمبنای دین انجام شود، برکت خواهد داشت.

مسؤول دفتر معاونت سیاسی سپاه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه اباعبدالله (ع) با نیت الهی قیام کرد و جاودانه شد، اظهار کرد: اگر چه حضرت را به شهادت رساندند و حرم حضرت را چند بار شخم زدند، اما امروز اندیشه امام حسین (ع) ماندگار است و جوشش دارد و دشمن نیز از همین اندیشه می‌ترسد.

وی با اشاره به جایگاه تعقل و تدبر در دین اسلام، خاطرنشان کرد: انقلاب امام صرفا احساسی و هیجانی نبود؛ انقلاب امام حاکمیت تفکر انقلابی و اسلامی بود که کشور را حرکت داد و پیش برد.

اسماعیلی قانون مداری را یکی دیگر از اصول ماندگاری انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: بزرگ‌ترین قانونی که امام رعایت کرد و پس از آن رهبری و دوستداران ایشان از آن فاصله نگرفتند، قانون خدا و در چارچوب آن، قانون اساسی است.

وی استکبار ستیزی و کمک به محرومان را یکی دیگر از اصول انقلاب اسلامی بیان کرد و ادامه داد: امام همواره مسؤولان و مردم را از تکیه بر بیگانگان و خوی کاخ نشینی نهی می‌کردند که به لطف الهی این روحیه امروز در رهبر معظم انقلاب موج می‌زند.

مسؤول دفتر معاونت سیاسی سپاه چهارمحال و بختیاری در پایان مردم را مهمترین عنصر بقای نهضت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در نگرش امام، قدرت ملت بزرگترین قدرت شناخته شده است و پیروزی، در قدرت همین ملت ارزیابی می‌شود./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات