۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۶۳۸۱۲۹
سفیر ایران در بغداد:

طرح موسوم به معامله قرن نژادپرستانه است

طرح موسوم به معامله قرن نژادپرستانه است
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد تاکید کرد که معامله قرن یک طرح نژادپرستانه است.

به گزارش خبرگزاری رسا، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد تاکید کرد که معامله قرن یک طرح نژادپرستانه است که دوران آپارتاید حاکم بر آفریقای جنوبی را در اذهان زنده می کند. هدف آمریکا این است که قضیه فلسطین که مساله اصلی مردم منطقه و جهان اسلام است را به مسایل فرعی سوق دهد.

«ایرج مسجدی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد که طرح موسوم به معامله قرن تلاشی است برای نادیده گرفتن حقوق ملت های منطقه که با هدف تقویت رژیم صهیونیستی و تضعیف دیگر کشورها به ویژه ملت فلسطین مطرح شده است.

آمریکا دنبال بی ثباتی در منطقه است

وی یادآور شد که آمریکا در منطقه به دنبال بی ثباتی و ناآرامی است؛ این کشور از هیچ کوششی برای دامن زدن به اختلاف ها، درگیری و فتنه در بین کشورها و مردم منطقه فرو گذار نخواهد کرد؛  دولت آمریکا حتی همپیمانان خود را در منطقه تحقیر می کند و با الفاط غیر شایسته ای آنها را مخاطب قرار می دهد.

سفیر ایران در عراق افزود که طرح موسوم به معامله قرن در تضاد با حداقل حقوق مردم فلسطین و داشتن یک زندگی شرافتمندانه مبتنی بر حقوق اولیه انسانی است و ترامپ آن را تنها برای نجات رژیم صهیونیستی مطرح کرده است.

دو رویی آمریکا در حمایت از دمکراسی 

وی اظهار کرد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با در پیش گرفتن رویکرد ترور، تحریم تهدید و تطمیع دنبال ایجاد دیکتاتوری جهانی است.

مسجدی در ادامه تاکید کرد که ارایه طرح معامله قرن نشان داد که آمریکا در حمایت از دمکراسی دارای نفاق و دو رویی است و به هیچ اصل و مرامی جز اشغالگری، خیانت، جنایت و ترور و تخریب اعتقاد ندارد.

وی گفت که این طرح اهانت به حرمت اسلامی و همان سناریوی است که تجزیه منطقه را دامن می زند، کسانی که خود را همپیمان آمریکا می دانند، باید در خصوص این خیانت به امت اسلامی پاسخگو باشند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق تاکید کرد که بی تردید فلسطینی ها، مردم دیگر کشورها و آزادی خواهان جهان این طرح ذلت بار را تحمل نمی کنند و آن را نخواهند پذیرفت./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات