۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۳۲۸۸۸

احتمال اعزام ۴۰۰۰ نظامی آمریکا به منطقه در بحبوحه اعتراضات عراق

احتمال اعزام ۴۰۰۰ نظامی آمریکا به منطقه در بحبوحه اعتراضات عراق
در بحبوحه ناآرامی‌ها در عراق احتمال اعزام و استقرار ۴۰۰۰ نظامی دیگر این کشور به منطقه غرب آسیا طی چند روز آینده وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا،  ساعتی بعد از اعلامیه بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) وزارت دفاع آمریکا درباره اعزام «۷۵۰ سرباز آمریکایی به منطقه خاورمیانه» (غرب آسیا) در واکنش به حوادث عراق، یک رسانه آمریکایی از احتمال اعزام ۴۰۰۰ نظامی این کشور به منطقه ظرف روزهای آینده خبر داد. 

با شدت گرفتن احساسات ضد آمریکایی در عراق به دنبال حمله هوایی روز یکشنبه واشنگتن علیه سازمان «الحشد الشعبی» که روز سه شنبه به برپایی تظاهرات بزرگ مردم عراق مقابل سفارت واشنگتن در بغداد انجامید، وزیر دفاع آمریکا از اعزام ۷۵۰ نظامی این کشور به منطقه خبر داد.

پیش از اظهارات وزیر دفاع آمریکا، برخی مقام‌های این کشور به رسانه‌ها گفته بودند، پنتاگون قصد دارد ۷۰۰ نیروی نظامی دیگر در خاورمیانه (غرب آسیا) مستقر کند.

در ادامه گزارش‌ها درباره تحرکات آمریکایی‌ها برای مقابله با اعتراضات ضد آمریکایی بعد از شهادت دستکم ۲۸ نفر از نیروهای الحشد الشعبی و جراحت ۵۱ نفر از آنها، یک رسانه نزدیک به دولت آمریکا و شبکه مورد علاقه دونالد ترامپ، از احتمال اعزام ۴۰۰۰ نظامی آمریکایی به منطقه خبر داده است.

در بحبوحه ناآرامی‌های عراق، احتمال استقرار حدود ۴۰۰۰ نظامی دیگر آمریکایی در خاورمیانه (غرب آسیا) وجود دارد.

طبق این گزارش، پیشتر بیش از ۱۰۰ تفنگدار دریایی آمریکا روز گذشته برای کمک به امنیت سفارت آمریکا در عراق وارد سفارتخانه شدند و به تیپ هشتاد و دوم لشکر ارتش آمریکا در کویت برای استقرار فوری در بغداد فرمان آماده باش داده شده است./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات