۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۳۲۷۹۵

جنگ و صلح یا جنایت و مکافات

جنگ و صلح یا جنایت و مکافات
«ما در شرايط صلح قول‌هايي داده بوديم ولي وارد شرايط جنگ شديم». اين جمله را ديروز، حسن روحاني، رئيس‌جمهور کشورمان در پاسخ به انتقادها مبني بر عدم تحقق وعده‌هاي دولت داده است.

به گزارش خبرگزاري رسا، «ما در شرايط صلح قول‌هايي داده بوديم ولي وارد شرايط جنگ شديم». اين جمله را ديروز، حسن روحاني، رئيس‌جمهور کشورمان در پاسخ به انتقادها مبني بر عدم تحقق وعده‌هاي دولت داده است. سخنان رئيس‌جمهور به حدي مشوش و متناقض است که از هر منظر که به آن نگريسته شود، قابل‌قبول نيست. اگر قبلا در شرايط صلح بوده‌ايم، پس چرا حسن روحاني مرتبا از دور کردن سايه جنگ سخن مي‌گفت و در تبليغات انتخاباتي و حتي پس‌ازآن، کشور را در معرض تهديد جنگ معرفي مي‌کرد. از سوي ديگر، اگر حسن روحاني و تيم همکاران او، قبول دارند که در وضعيت فعلي، کشور درگير جنگ اقتصادي و سياسي است، چرا به الزامات آن پايبند نيستند و آرايش و آمادگي جنگي ندارند و حتي پايين‌تر از آن، ادبياتشان متناسب با دوره جنگ نيست و مواضعشان در برابر دشمن جنگي نيست.

۶ سال و نيم از  دوره دولت روحاني گذشته و دستاورد بزرگ‌ترين و پر سر و صداترين کنش دولت يعني برجام، تحقيقا صفر و بلکه بازگشت به عقب بوده است. از سوي ديگر، عملکرد داخلي دولت در حوزه اقتصادي، فشار را بر مردم و به‌ويژه طبقات محروم شديدتر کرده است. در اين شرايط، اگر خوش‌بين باشيم و نگوييم عملکرد دولت،‌ خيانت بوده، حتما جنايت بوده است. جنايتي که مکافاتش، امروز بر گرده مردم سنگيني مي‌کند، مردمي که چشم اميدشان به دولت است و مي‌بينند رئيس‌جمهور، با خنده مي‌گويد پس از مردم از گران شدن بنزين مطلع شده است.

نکته جالب اين است که اين سخنان در حالي مطرح مي‌شود که جمهوري اسلامي ايران حدود ۴۰ سال در جنگ با آمريکا است. روحاني در زمان انتخابات، با مطرح کردن اين‌که اگر ديگران بر کرسي رياست جمهوري بنشينند، کشور به سمت جنگ کشيده مي‌شود، وعده‌هايي مبني بر برداشتن سايه جنگ از سر کشور داد. اکنون‌که ۶ سال از آن زمان مي‌گذرد، شاهد جنگ اقتصادي است که آمريکا بر ايران تحميل کرده و دولت تدبير و اميد هيچ تدبيري براي کشور نينديشيده است. گويا آقاي رئيس‌جمهور وعده‌هايش مبني بر ايجاد رونق اقتصادي و اشتغال‌زايي به‌طوري‌که هيچ ايراني به يارانه نيازمند نباشد را فراموش کرده است، شايد هم خود را به فراموشي زده‌ تا آسان‌تر روزهاي پاياني دولتش را به سر برد. در همين راستا «رسالت» گفت‌وگويي با دو فعال سياسي داشته که در ادامه مي‌خوانيد.

روحاني به دنبال فرار از پاسخگويي است

محمدصادق کوشکي، فعال سياسي اصولگرا در واکنش به اين سخنان رئيس‌جمهور گفت: «حسن روحاني در يک بحران پاسخگويي به سر مي‌برد که داستاني طولاني با خود همراه دارد و به علت نداشتن هيچ دستاوردي براي ملت قادر به پاسخگويي نيست.»

وي ادامه داد: «در سخنان رئيس‌جمهور هيچ نظم فکري‌اي مشاهده نمي‌شود گويا وي خواهان گذراندن روزمرگي است به شکلي که هرلحظه بر اساس اتفاقاتي که پيش مي‌آيد عبارتي براي فراغ از مسئوليت مطرح مي‌کنند و اين عبارات‌ داراي پشتوانه‌اي علمي يا حتي باوري عمومي نيست.»

اين فعال سياسي اصولگرا تصريح کرد: «مدت‌هاي بسياري است که جامعه اعتنايي به سخنان وي ندارد. روحاني صرفاً با عبارت‌هاي اين‌چنيني قصد دارد تا از زير بار مسئوليت شانه خالي کرده و به‌گونه‌اي از پاسخگويي بگريزد. در چنين وضعيتي جامعه به اوج بي‌اعتمادي خود نسبت به رياست جمهوري رسيده است.»

روحاني تنها به دنبال حاشيه است

همچنين سيد کمال‌ سجادي، سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري دراين‌باره گفت: «سخنان حسن روحاني حاشيه‌روي محسوب مي‌شود اين در حالي است که دولت بايد به کار اصلي خود بپردازد چراکه اين حاشيه رفتن‌ها هيچ‌کدام از معضلات معيشتي مردم را حل نخواهد کرد.»

وي با تأکيد بر اين‌که وظيفه دولت اداره‌ صحيح کشور است، تصريح کرد: «مجلس و دولت موظف هستند تا بر اساس وظايفي و سوگندي که يادکردند کشور را به‌درستي اداره کرده و به معيشت، اشتغال و اقتصاد مردم بپردازند. از ديگر وظايف دولت حمايت از نظريه اقتصاد مقاومتي است. اين نظريه بسيار مترقي بوده است، حتي کشورهايي مانند ژاپن و آمريکا از آن در اداره کشورشان استفاده مي‌کنند.»

سجادي ادامه داد: «حمايت از توليد داخلي و استفاده از ظرفيت‌هاي کشور به نحو احسن نيز از وظايف ديگر دولت به شمار مي‌رود که با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري به‌گونه‌اي عملياتي، نه زباني و شعاري امکان‌پذير مي‌شود. بحث‌هاي سياسي هيچ گره‌اي از مشکلات کشور گشوده نخواهد کرد.»

وي تصريح کرد: «ملت ايران سخنان اين‌چنيني که حاوي هیچ نکته تازه‌اي نيست، بسيار شنيده‌اند، حتي اگر سخنان اخير رئيس‌جمهور را به افراد در سطح جامعه نيز منتقل کنيم پاسخشان اين است که دولت بايد به وظايف اصلي خود عمل کند و به حاشيه‌ها نپردازد. اما دولت در اغلب موارد حاشيه‌روي کرده و در مواردي که رسيدگي امور مربوط به دولت است اعلام بي‌اطلاعي و ناتواني مي‌کند.»

سخنگوي جبهه پيروان  خط امام و رهبري افزود: «جلوگيري از فساد، رانت و رابطه از ديگر وظايف مهم دولت و مجلس با انتخاب مديران صحيح براي سازمان‌ها و ارگان‌هاي مهم بود که متأسفانه هيچ‌کدام از آن‌ها عملي نشد. حاشيه‌روي دولت و دولتي‌ها نارضايتي افراد جامعه را در پي داشته است.»

وي ادامه داد: «اگر آمريکا به دنبال جنگ با ايران بود ما تابه‌حال وارد جنگ شده بوديم، اگر آمريکا و ديگر کشورهاي غربي تاکنون نتوانسته‌اند کاري از پيش ببرند به دليل ناتواني‌شان در درگيري با ايران است. برداشتن سايه جنگ از سر کشور ارتباطي به دولت ندارد، اين موضوعات به قدرت سخت‌افزاري، نرم‌افزاري، موشکي، استراتژيک و عمق نفوذ ايران بازمي‌گردد که موجب جلوگيري از حمله دشمنان به خاک کشورمان شده است. هنر دولت اداره صحيح کشور است، تحريم‌ها ۳۰ درصد از مشکلات مردم را شامل مي‌شود و ۷۰ درصد ديگر اين مشکلات تنها به ضعف مديريت مربوط مي‌شود.»/1360//101/خ

منبع: رسالت
ارسال نظرات