۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۳۰۰۳۸
حجت الاسلام آزادی‌خواه در گفت‌وگو با رسا:

مجلس با معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها مخالفت می‌کند

مجلس با معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها مخالفت می‌کند
دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصمیم دولت برای معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها را دارای مقاصد سیاسی دانست و از مخالفت نمایندگان با این تصمیم دولت خبر داد.
حجت الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در خصوص علل عدم پرداخت مالیات از سوی سلبریتی‌ها، اظهار داشت: دولت به جای ایجاد معافیت مالیاتی برای برخی از سلبریتی‌ها، خدمات بیشتری را به بخشی از هنرمندان ارائه دهد که در این عرصه به تازگی وارد شده‌اند.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مالیات به این امر ایجاد شده که دولت‌ها از طریق آن دست به توسعه پایدار بزنند، مشخص نیست که رییس سازمان برنامه و بودجه بر چه اساس و معیاری تصمیم گرفته برای سلبریتی‌ها معافیت مالیاتی ایجاد کند.

عضو فراکسیون روحانیت پارلمان تصریح کرد: بدون شک در پشت پرده چنین اقداماتی می‌توان مقاصد سیاسی را پیدا کرد.

حجت الاسلام آزادی‌خواه با تاکید بر این مطلب که چرا به بخش‌های مختلف فرهنگی کشور بودجه مناسب اعطا نمی‌شود، ابراز داشت: سوالی که امروز ذهن فعالان رسانه‌ای و فرهنگی را به خود مشغول کرده این است که چرا یک خبرنگار یا یک هنرمند تازه کار باید درصدی از درآمد خود را به عنوان مالیات پرداخت کند، اما عده‌ای با درآمد‌های بسیار زیاد، به دلایل نامعلوم از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

وی اظهار داشت: در کشور ما اخذ مالیات دچار اشکال است، زیرا که یک کارگر و یک کارمند ساده باید مالیات بدهد، اما برخی با روابط و قانون گریزی مالیات پرداخت نکنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: بنده و همکارانم در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و مجلس به شدت مخالف عدم پرداخت مالیات از سوی سلبریتی‌ها هستیم و قطعا این موضوع را نیز در بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ به صورت جدی دنبال خواهیم کرد. /۸۵۶/
ارسال نظرات