۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۲۸۸۷۱
رییس سازمان بسیج حقوقدانان:

مبارزه با فساد و عدالت محوری خط ثابت دهه پنجم انقلاب است

مبارزه با فساد و عدالت محوری خط ثابت دهه پنجم انقلاب است
بهرامیان با بیان اینکه رویکرد انقلابی آیت الله رئیسی بارقه های امید را در دستگاه قضا تزریق کرده است، گفت: بیانیه گام دوم نقشه راه تفکر نخبگان حقوقدان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، مهدی بهرامیان رییس سازمان بسیج حقوقدانان کشور در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به جایگاه اجرای عدالت در آینه روایات گفت: بسیج حقوقدانان مجموعه ای پویا، فراگیر و متشکل از حقوقدانان ارزشی و معتقد به آرمان های انقلاب اسلامی و ارزش های دینی و داوطلب در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و تقنینی به صورت تخصصی است که به منظور تحقق اندیشه ها و سیاست های قانونی امامین انقلاب به ویژه اولویت های حقوقی امام خامنه ای فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج حقوقدانان کشور بالغ بر 45 هزار عضو دارد، اظهار داشت: این اعضا در قوه قضاییه، قوه مقننه، کانون های وکلا، دانشکده های حقوق و وزارت دادگستری در سطح ملی و 31 رده استانی و 220 کانون و دفتر در سطح شهرستانها ساختار و سازماندهی سازنده، پیش برنده و پیش رونده با تشکیل شبکه تخصصی نخبگان حقوقی و قضایی در قالب انجمن های تخصصی و گروه های جهادی مأموریت های خود را انجام می دهد.

بهرامیان خاطرنشان کرد: کادرسازی حقوقدانان تراز انقلاب، حقوق بخشی معنوی، شبکه تحلیل گران حقوقی و فعالیت های هدفمند و پژوهشگرانه حقوقی و قضایی در عرصه قوانین و لوایح، پیگیری اقتصاد مقاومتی، خدمت در حوزه آموزش و مشاوره حقوقی در طرح هر مسجد یک حقوقدان، گروه های اجتماعی خیر و حقوقدانان و مطالبه کردن حقوقدانان در زمینه مبارزه با فساد از جمله اهداف سازمان بسیج حقوقدانان است.

رییس سازمان بسیج حقوقدانان کشور ابراز داشت: این شبکه عظیم و چابک و علمی با برگزاری صدها کارگاه آموزشی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و مسائل تقنینی، حقوقی و قضایی و ارائه راهکارهای لازم برابر اولویت ها گام های بزرگی در جهت تحقق اهدافی که دارد برداشته است.

وی افزود: باور ما می توانیم در بیانیه گام دوم انقلاب فراروی حقایق موجود، مسیری توأم با امید را گواهی می دهد که این مهم در مسیر تمدن اسلامی با اقتضائات حال و آینده انقلاب در تفکر نخبگان حقوقدان به عنوان نقشه راهی ترسیم شده است.

بهرامیان با بیان اینکه مبارزه با فساد و عدالت محوری خط ثابت دهه پنجم انقلاب در سازمان بسیج حقوقدانان کشور است، گفت: شهریور امسال سه شعار محوری «جهاد حقوقی، عدالت خواهی و مبارزه با فساد» در اجلاسیه مشهد مقدس در سر شبکه های ملی و استانی انجمن های تخصصی نخبگان حقوقی و قضایی اعلام شد.

وی ادامه داد: ما با ابزار علم و دانش همانند گردان ها و گروهان های رزم علمی توانمندسازی و هم افزایی قضات و اساتید حقوق و کارمندان حقوقی، سردفتران و دانشجویان حقوق و نمایندگان حقوقی و خواهران حقوقدان را در دستور کار قرار داده ایم و حرکت هایی کرده ایم که اجرای فرامین در گروهان های علمی و جهادی خود برای ترویج فرهنگ قانون مداری و امر به معروف و نهی از منکر از مسؤولان به منظور احیای حقوق عامه، ایفای نقش حل المسائلی تولید و اشتغال، آسیب شناسی قوانین، مبارزه با فساد را در بر داشته است.

بهرامیان با بیان اینکه امروزه یکی از ابرچالش های قوه قضاییه حجم فزاینده پرونده ها چه در سطح موجود و چه در سطح ورودی پرونده ها و اطاله دادرسی و به تبع آن کاهش رضایتمندی مردم است، اظهار کرد: البته رویکرد انقلابی و جهادی ریاست قوه قضاییه آقای رئیسی بارقه های امید بسیاری را به این دستگاه خدوم تزریق کرده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح هر مسجد یک حقوقدان از 2 سال گذشته در حال انجام است و بیش از یک میلیون نفر از مشاوره و آموزش رایگان در زمینه هایی همچون شرایط پیش فروش، چک، سفته، کاهش طلاق و ترک اعتیاد بهره مند شده اند.

رییس سازمان بسیج حقوقدانان کشور با اشاره به اینکه طرح هر مسجد یک حقوقدان اثر خوبی در کاهش ورودی های قوه قضاییه داشته است، یادآور شد: تا سال آینده 15 هزار نفر برای خدمت جهادی در اختیار نظام قرار خواهند گرفت و مأموریت های خود را در زمینه مبارزه با فساد، تبیین طرح های استعماری همچون FATF،CFT و 2030 و تشریح حقوق بشر نوین و انجام خدمات وکالتی بر عهده می گیرند.

وی به تبیین برخی خدمات سازمان بسیج حقوقدانان پرداخت و گفت: اثر بخشی این سازمان در حوزه های مختلف نشانگر عزم جدی و ملی این مجموعه برای خدمت به نظام است./841/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 8
حسین ثالث موید
ارسال نظرات