۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۶۲۲۹۷۴
مسؤول کارگروه فعالیت های قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی اربعین خبر داد؛

برگزاری ۵۰۰ برنامه قرآنی در موسم اربعین با همکاری ایران و عراق

برگزاری ۵۰۰ برنامه قرآنی در موسم اربعین با همکاری ایران و عراق
محمدی با بیان اینکه ۵۰۰ برنامه قرآنی در موسم اربعین برگزار می‌شود، گفت: ۳۰ قاری بین المللی در شهر‌های نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و کوت برنامه قرآنی برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن محمدی مسؤول کارگروه فعالیت های قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی اربعین، امروز در نشست خبری تشریح فعالیت های قرآنی موسم اربعین حسینی که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات اتحادیه تشکل های قرآنی برگزار شد، گفت: پیاده روی اربعین از قرن ها پیش وجود داشته اما امروز با رشد چشمگیر این پدیده مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین بزرگترین مانور الهی و سیاسی در تاریخ بشریت است که به عنوان یک پدیده بی نظیر می توان از آن نام برد، ادامه داد: به قدری این پدیده برای دشمنان بخصوص غرب خطرآفرین شده که همه امکانات و تجهیزات رسانه ای خود را به کار گرفته تا بتواند به این پدیده بی نظیر آسیب برساند در حالی که این کید به خودشان برمی گردد.

محمدی با بیان اینکه فعالیت های اتحادیه تشکل های قرآن و عترت به صورت خودجوش و مردمی در ایام اربعین حسینی برنامه های قرآنی اجرا خواهند داشت، ابراز کرد: امسال چند کاروان نور عازم اربعین می شوند تا محافل و مراسم قرآنی را با حضور 30 قاری بین المللی و دو گروه تواشیح در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و کوت برنامه برگزار کنند.

مسؤول کارگروه فعالیت های قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی اربعین درباره نحوه گزینش قاریان، اظهار داشت: امسال بالغ بر 200 داوطلب برای حضور در کاروان نور ثبت نام داشتند که از میان این تعداد 30 نفر از سراسر کشور انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه امسال بیش از 500 برنامه قرآنی در موسم اربعین برگزار می شود، گفت: با برپایی 3 موکب این برنامه ها به صورت متمرکز اجرا خواهد شد همچنین از برنامه های فرعی این کارگروه مسابقه صوتی سقا با عنوان «سیره قرآنی امام حسین (ع)» است که بین زوار توزیع می شود.

محمدی ادامه داد: 10 محفل قرآنی فاخر در ایام اربعین حسینی از رسانه ملی پخش خواهد شد، همچنین محافل مشترک قرآنی با کشور عراق خواهیم داشت و این همکاری در راستای توانمندسازی قاریان و فعالان قرآنی هر دو کشور همچنان بعد از مراسم اربعین ادامه خواهد یافت./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات