۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۲۲۵۸۴
آیت الله نوری همدانی:

با درک نعمت های الهی شاکر خداوند متعال باشیم

با درک نعمت های الهی شاکر خداوند متعال باشیم
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که جوارح انسان لشکر خداوند متعال هستند، گفت: با درک نعمت های الهی شاکر خداوند متعال باشیم و در محضر الهی معصیت نکنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به توصیه های اخلاقی نهج البلاغه گفت: در خطبه 157 این کتاب شریف آمده که نگهبانانی از سوی خداوند برای مراقبت از انسان گماشته شده است.

وی افزود: به فرموده امیرمؤمنان(ع) اعضای بدن انسان شهود پروردگار در قیامت خواهند بود و آیات قرآن کریم هر تأکید می کند که در قیامت اعضای بدن انسان شهادت می دهد؛ علامه طباطبایی در تفسیر المیزان درباره همه موجودات بخشی دارند و می گویند همه موجودات علم دارند و هیچ موجودی را خدا نیافریده که درک نداشته باشد اما درک ها متفاوت است.

این مرجع تقلید با بیان این که همه موجودات خداوند متعال را حمد می کنند، اظهار داشت: موجودات نعمت های الهی را حمد می کنند، انسان باید نعمت های الهی را درک کرده و شکر و حمد آن را به جا بیاورد، همچنین موجودات خدا را تسبیح و تنزیه می کنند.

وی ادامه داد: خداوند متعال منزه از هر نقص و کاستی است و همه موجودات باید حمد الهی را ادا کنند؛ امیرمؤمنان می فرماید جوارح انسان لشکر خداوند است اما ما تصور می کنیم که در اختیار خودمان قرار دارد، به اندازه ای که خدا اجازه دهد این جوارح برای انسان کار می کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که خلوت ها و ضمائر انسان برای خدا عیان است، ابراز داشت: همه ما در همه حال در محضر خدا قرار داریم و در محضر خدا نباید معصیت کنیم.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 11
محمد قمین
ارسال نظرات