۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۶۱۹۴۰۳
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

پروردگار نخستین روضه خوان اباعبدالله است

پروردگار نخستین روضه خوان اباعبدالله است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند متعال نخستین روضه خوان اباعبدالله الحسین(ع) است، گفت: امام حسین(ع) ولی الله اعظم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در جمع عزاداران حسینی حسینیه هدایت گفت: اراده خداوند متعال هنگام خلقت عالم هستی بر این تعلق گرفت ابتدا اشرف مخلوقات خلق شود سپس زیر مجموعه آن عالم هستی خلق شدند.

وی افزود: خداوند ابتدا نور را خلق کرد، طبق صریح روایات؛ این نور داری چهارده شعاع و به صورت شبح بود و عنصر نداشتند اما این انوار الهی از زمانی که آفریده شدند و در زمین خاکی ظهور عنصری یافتند کارشان فقط تسبیح، تقدیس، تحمید و تحلیل حضرت بود و زمانی که عالم هستی خلق شد آن دسته از مخلوقات که گوش شنوا داشتند اذکار آن انوار الهی را می شنیدند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه خداوند این چهارده نور الهی را خالص علم، حکمت و معنویت خلق کرد، اظهار داشت: قرآن علم محض است و حکمت آن نهایت ندارد و خداوند قرآن کریم را با همه علومش به اهل بیت(ع) عنایت کرد و این عنایت هنگام خلقت نوری آن بزرگواران بوده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: دانش امروز می گوید نخستین عنصر آفریده شده ذاتا نور بوده است و طبق صریح روایات؛ آن انوار الهی اهل بیت(ع) هستند، بنابراین ائمه اطهار(ع) ولایت تکوینی و تشریعی بر تمام جهان هستی دارند.

وی با اشاره به اینکه خداوند این چهارده نور را محیط بر باطن و ظاهر عرش الهی قرار داد، گفت: بنابراین خداوند به امام حسین(ع) ولایت تشریع و تکوین عنایت فرموده و ایشان را ولی الله اعظم و رحمت الله الواسعه قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بزرگ ترین افتخار شیعه آن است که شیفته اهل بیت(ع) است، گفت: در تعریف جایگاه ولایتمدار و ولایت پذیری همین بس که خداوند هیچ عملی را بدون پذیرش ولایت اهل بیت(ع) قبول نمی کند؛ امامت مصداق کعبه است و مردم باید به سمت ایشان بروند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: انسان هر خواسته ای دارد اگر به درب خانه امام حسین(ع) برود چیزی جز احسان دریافت نمی کند؛ خداوند نخستین روضه خوان امام حسین(ع) است./813/پ202/ب1

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات