۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۶۱۸۹۰۵
حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده:

مومن واقعی در برابر دستورات الهی مطیع محض است

مومن واقعی در برابر دستورات الهی مطیع محض است
حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده با بیان اینکه مومن واقعی در برابر دستورات الهی مطیع محض است، گفت: مومن هرگز کسی را تحقیر نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده رییس هیات امنای موسسه موضوع شناسی احکام فقهی، دوشنبه در حسینیه هدایت و در جمع عزاداران حسینی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: روایت است خداوند چهار چیز را در چهار چیز مخفی کرده است.

وی افزود: نخست اینکه خشنودی خود در طاعتش، غضب و خشم خود را در معصیتش، همچنین اجابت خود را در دعا و ولی خودش را در میان بندگانش مخفی نگاه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده با بیان اینکه هیچ انسانی حق ندارد دیگری را کوچک بشمارد، ابراز کرد: ولی خداوند در میان انسان ها پنهان است از این رو نباید کسی را کوچک شمرد و تحقیر کرد شاید همان فرد تحقیر شونده ولی خدا باشد.

رییس هیات امنای موسسه موضوع شناسی احکام فقهی با تاکید بر اینکه انسان نباید نسبت به انجام اعمال نیک غفلت کند، اظهار داشت: براساس اصطلاحات فقهی اگر اطاعت همراه با قصد قربت باشد عبادت محسوب می شود؛ معصیت با نافرمانی همراه است، معصیت الهی به دو شکل انجام گناه و یا با ترک عمل واجب صورت می پذیرد.

وی با استناد به روایات مبنی بر اینکه انسان باید مطیع فرمان الهی باشد، اظهار داشت: اطاعت از فرمان الهی تنها مختص به اعمال عبادی نمی شود و انسان در همه اعمال باید مطیع دستورات پروردگار باشد هر چند آن اعمال عبادت محسوب نشود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده با بیان اینکه مطلب که انسان در همه کارها اگر قصد قربت داشته باشد تمام اعمال او عبادت محسوب می شود، گفت: انسان در انجام کارهای روزمره علاوه بر اینکه اطاعت فرمان الهی می کند با قصد قربت می تواند همه آن اعمال را به عبادت تبدیل کند.

رییس هیات امنای موسسه موضوع شناسی احکام فقهی با اشاره به اینکه هیچ انسانی نمی تواند نسبت به دستورات الهی اظهار نظر کند، اظهار داشت: مقصود از طاعت گوش به فرمان بودن است بنده واقعی الهی هرگز در انجام دستورات الهی چون و چرا نمی آورد./813/پ202/ب1

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات