۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۶۱۵۲۲۹
استاد حوزه علمیه:

ولایت باوری و امامت محوری اساس دین اسلام است

ولایت باوری و امامت محوری اساس دین اسلام است
استاد حوزه علمیه ولایت باوری و امامت محوری را اساس دین اسلام بیان کرد و گفت: انقلاب اسلامی امتحان الهی برای سنجش ولایتمداری مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد پناهیان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در دانشگاه امام صادق(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: طبق صریح روایات؛ زیارت امام رضا(ع) افضل بر زیارت سایر اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) به اجبار به مرو آورده شدند، ادامه داد: مبارزات امام رضا(ع) در سه سال آخر عمر مبارکشان به قدری موثر بود که مامون به تظاهر خلافت را حق حضرت بیان می کند و ولایت عهدی را به اجبار شمشیر به ایشان واگذار می کند تا حضرت نتواند در امر سیاسی دخالتی داشته باشند.

حجت الاسلام پناهیان اضافه کرد: روزی که امام رضا(ع) ولایت عهدی را قبول کردند حضرت در کاخ مامون 12 ثانیه سخنرانی می کنند و خطاب به مردم می فرمایند: به خاطر رسول الله ما ائمه بر شما حقی داریم و به خاطر رسول الله شما مردم نیز بر ما حقی دارید.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه مهمترین حق مردم بر ائمه اطهار(ع) رشد جامعه، انسجام امت، عزت بخشی به مومنان و راهنمایی و رهبری آنان است، اظهار داشت: امروز برخی افراد تربیت شده در مکتب دشمن از طرق مختلف می خواهند مردم را در مقابل امامت و ولایت قرار دهند؛ برای مقابله با این توطئه ها تقویت ایمان و معارف ضروری است تا با مشاهده قرآن بر سر نیزه ایمان کسی سست نشود.

وی ادامه داد: طبق آیات قرآن کریم مومن هرگز نباید در برابر مستکبران سست شود و از موضع ضعف با آنان صحبت کند، امروز این رفتار دوگانه مسؤولان در برابر دشمنان چه معنایی دارد؟ دست دادن محکم همراه با لبخند به سفیر انگلیس چه معنایی دارد؟ بلاخره انگلیس راهزن است یا نه؟

حجت الاسلام پناهیان بیان داشت: امروز برخی افراد با شبهه افکنی به قدری در زمینه مبانی اسلام اظهار نظر می کنند که مردم نمی توانند بین حق و باطل تفکیک قائل شوند؛ امروز دانشگاه ها و حوزه های علمیه باید برای این شبهات جواب داشته باشند.

استاد حوزه علمیه درباره حق امت بر امام معصوم، گفت: مردم در برابر امام معصوم موظف هستند که به حرف ایشان گوش داده و از آن بزرگان اطاعت کنند، امام رضا(ع) در ادامه سخنرانی فرمودند: خداوند متعال زمانی به امام معصوم واجب می کند جامعه را رشد دهد و هدایت کند که مردم قبل از آن حق امام را ادا کرده باشند.

وی افزود: تا زمانی که ما نتوانیم ولایت فقیه را یاری کرده و از فرامین ایشان اطاعت کنیم نمی توانیم انتظار فرج داشته باشیم. انقلاب اسلامی امتحانی برای ظهور امام زمان(عج) است زیرا مردم با حمایت از ولی فقیه است که نشان می دهند می توانند از امام زمان(عج) حمایت همه جانبه داشته باشند.

حجت الاسلام پناهیان با تاکید بر اینکه تولی امامت و ولایت باید در وجود همه انسان ها نهادینه شود، گفت: انسان اگر دین را عمیقا بفهمد می فهمد که اساس دین امامت است؛ بنابراین اصل امامت و ولایت باید به گفتمان عمومی تبدیل شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات