۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۱۵۲۲۸
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

انسان خدا ترس از بیت المال دزدی نمی کند + صوت

انسان خدا ترس از بیت المال دزدی نمی کند + صوت
حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه انسان خداترس دست به دزدی از بیت المال نمی زند، گفت: انسان خداشناس اقدام به وارد کردن گوشت با ارز دولتی و فروختن آن به صورت آزاد نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدرضا اکرمی رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، شب گذشته در مسجد جامع غدیرخم به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به اینکه امام جواد(ع) چند خصوصیت شاخص دارند، گفت: ایشان نخستین امامی است که در سن 8 سالگی به امامت می رسند و یاد و خاطره حضرت عیسی(ع) و حضرت یحیی(ع) را زنده می کنند.

وی افزود: قرآن کریم می فرماید: عیسی بن مریم در گهواره پیامبر بودن خود را اعلان کرد و همچنین در جای دیگر می فرماید: ما در سن نوجوانی به یحیی قانون و حکمت دادیم؛ ملاک در نبوت و امامت داشتن علم، عقل، عبادت، زهد، حکم و داوری حکمت آمیز و نشان دادن درایت و کیاست است.

حجت الاسلام اکرمی ادامه داد: سن در امامت ملاک نیست و امام می تواند در نوجوانی نیز به این مقام نائل شود؛ از دیگر خصوصیات این امام بزرگوار آن است که ایشان در سن جوانی به شهادت رسیدند.

تعداد بازدید : 6

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان حدیثی ابراز کرد: روایت است ظاهر کردن مطلبی قبل از آنکه محکم و مستحکم شده باشد فتنه و فساد آور است، برای مثال تا زمانی که معامله ای جوش نخورده نباید در خصوص آن با کسی صحبت کرد تا مبادا کسی مانع آن معامله شود.

وی در خصوص جایگاه دعای توسل، ابراز کرد: آیه 35 سوره مائده می فرماید: اگر کسی می خواهد به مقصد برسد ابتدا باید بداند خداوند در همه امور انسان را مشاهده می کند و انسان نیز نباید پروردگار را فراموش کند و در همه امور به یاد خدا باشد؛ آیا کسانی که با ارز دولتی گوشت وارد کردند و آزاد فروختند می دانستند در محضر خداوند مرتکب گناه می شوند.

حجت الاسلام اکرمی ادامه داد: همچنین می فرماید: برای انجام هر کاری وسیله لازم است؛ دعا و توسل وسیله تقرب انسان به خداوند است؛ آیه 35 سوره مائده حقانیت توسل به امامان معصوم(ع) را ثابت می کند.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان این مطلب که انسان با کوشش و تلاش می تواند به اهداف مورد نظر دست یابد، خاطرنشان کرد: انسان برای آنکه مقرب درگاه الهی شود باید بسیار تلاش کند در غیر این صورت کسی بدون تلاش و کوشش نمی تواند به مقامی دست یابد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
حیف که انسان خداترس خیلی کم شده
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
کو گوش شنوا
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
ایشان خوش صحبت هستند.
0
0