۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۶۱۲۰۳۸
نوبخت:

تنها یك صدا و پژواك باید در زمینه آمار کشور وجود داشته باشد

تنها یك صدا و پژواك باید در زمینه آمار کشور وجود داشته باشد
رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دقت، صحت و سرعت انتظاري است كه ما از مركز آمار ايران داريم، گفت: مركز آمار ايران تنها مرجع توليد و اعلام رسمي آمار كشور است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، محمد‌باقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه كشور كه در آیین تكریم و معارفه رییس مركز آمار ایران گفت: دقت، صحت و سرعت انتظاری است كه ما از مركز آمار ایران داریم و این مركز توانسته است با تلاش و اهتمام ویژه‌ای كه در دوره‌های مختلف فعالیت خود داشته، این توقع به‌حق را برآورده كند. 

وی تصریح كرد كه موضوع دقت، صحت و سرعت در فعالیت‌های مركز آمار ایران از آنجا كه انحصار تولید آمار فقط به این مركز محدود نمی‌شود، موضوعیت قابل توجهی می‌یابد، اما آنچه در مقررات كشور به درستی تصریح شده این كه، مركز مذكور تنها مرجع تولید و انتشار رسمی آمارهای كشور است.

نوبخت تأكید كرد كه تنها یك صدا و پژواك در زمینه آمار باید باشد و آن صدای مركز آمار ایران است كه با عملكرد مطلوب توانسته است هم نیازهای آماری بخش دولتی و هم غیر دولتی را تأمین كند.

وی در ادامه افزود: مركز آمار ایران، سازمان برنامه و بودجه كشور را رو‌سفید كرده و من رضایت كامل و قلبی خود را كه مبتنی بر واقعیات عملكرد این مركز است، ابراز می‌كنم.

نوبخت با اشاره به مورد خاصی كه رییس‌جمهور در مورد یارانه‌های انرژی درخواست كرده بود، گفت: در این مورد خاص، آقای رییس‌جمهور از مركز آمار ایران آماری را خواستند و اگر این آمار دقیق نبود، انواع نارضایتی‌ها در جامعه پدید می‌آمد، اما خوشبختانه چنین نشد و همواره بین سازمان برنامه و بودجه كشور و مركز آمار ایران تعامل شایسته‌ای حاكم است.

وی در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: در عین حال كه از عملكرد درخشان دكتر امید‌علی پارسا رییس قبلی این مركز قدردانی می‌كنم، بسیار مسرور هستم كه برای نخستین بار، شرایطی فراهم شد كه از درون مركز مذكور، مدیر توانمند و شایسته‌ای را به عنوان ریس انتخاب كنم و خوشحال هستم كه توانستم دكتر جواد حسین‌زاده را به سمت رییس مركز آمار ایران منصوب كنم.

گزارش مذكور حاكی است كه پیش از سخنان نوبخت، امید‌علی پارسا رییس قبلی مركز آمار ایران گفت: هركاری كه در این مركز انجام شده با درایت، شجاعت و حمایت دكتر نوبخت و نیز مجاهدت و همكاری مجموعه مركز بوده و من وظیفه خود می‌دانم مراتب قدردانی ویژه خود را از رییس سازمان برنامه و بودجه كشور برای تخصیص صد‌در‌صدی اعتبار مركز آمار ایران ابراز كنم.

بر پایه این گزارش، جواد حسین زاده به عنوان رییس جدید مركز آمار ایران هم خرسندی و قدردانی خود را از نوبخت برای حسن اعتماد ایشان در انتصاب رییس این مركز از درون مجموعه عنوان كرد و گفت: به دلیل فعالیت مجموعه كاركنان و نیز روسای این مركز، كمیت و كیفیت آماری در بهترین سطح ممكن است./841/د102/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات