۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۶۱۱۳۱۳
در قم؛

مراسم گرامیداشت سیزدهمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله تبریزی برگزار شد

مراسم گرامیداشت سیزدهمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله تبریزی برگزار شد
مراسم گرامیداشت سیزدهمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله میرزا جواد تبریزی با حضور علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم و نجف در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت سیزدهمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله میرزا جواد تبریزی امشب در مدرس استاد الفقها و المجتهدین قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیت الله محمدی عراقی رییس دفتر مقام معظم رهبری در قم در این مراسم حضور داشت.

علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم و نجف در این مراسم حضور یافته و مقام علمی و معنوی مرحوم آیت الله میرزا جواد تبریزی را پاس داشتند.

همچنین نمایندگانی از بیوت مراجع تقلید و نهادها نیز در این مراسم حضور یافتند.

حاضران در این جلسه با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید برای شادی روح مرحوم آیت الله تبریزی دعا کرده و از درگاه خداوند متعال مسألت کردند تا روح ایشان را با امام جعفر صادق(ع) رییس مکتب شیعه محشور کند.

حجت الاسلام بندانی نیشابوری در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و با تأکید بر لزوم توجه به سیره علمای بزرگ دین اظهار داشت: از دیدگاه اهل بیت(ع) علم حقیقی، علم دین و فقاهت بوده و سایر علوم همانند شیمی و فیزیک فضل است.

حجت الاسلام بندانی نیشابوری پرهیز از رذائل اخلاقی را از ثمرات علم دانست و افزود: علما کسانی هستند که علمشان به تواضع، حلم، دوری از گناه و رعایت ادب منجر شود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان(ع) در روایتی نورانی فرمودند «ثمره علم آن است که طالب علم هرآنچه درباره علم ما می خواند، او را اشباع نخواهد کرد»؛ علمای بزرگی همچون مرحوم آیت الله تبریزی بارها فرمودند «در تمام دوران طلبگی یادم نمی آید به خود تعطیلی دیده باشم»./841/پ۲۰۲/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
در انتشار کتب و اندیشه های این فقیه والامقام اهتمام کنید
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
روحش شاد
مرد بسیار نیکو سیرتی بود
و حقیقتا دلسوخته آقا امام حسین علیه السلام بودند
0
0