۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۱۱۱۱۶

سودانی‌ها برای برگزاری تظاهرات میلیونی آماده می‌شوند

سودانی‌ها برای برگزاری تظاهرات میلیونی آماده می‌شوند
همزمان با سرسختی شورای نظامی سودان برای تحویل قدرت به دولت مدنی، مردم این کشور برای برگزاری تظاهرات میلیونی در روز ۳۰ ژوئن(۹ تیر) آماده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا، یک مسؤول پرونده سودان در وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که در صورت شدت گرفتن خشونت در سودان، همه گزینه‌ها از جمله اعمال تحریم‌ها روی میز است.

«ماکیلا جیمز» دستیار وزیر خارجه آمریکا در جلسه مجلس نمایندگان این کشور گفت که همه گزینه‌ها از جمله اعمال تحریم‌ها در صورت تکرار خشونت در سودان را بررسی می‌کنیم و این تحریم‌ها ممکن است صدور روادید و

تحریم‌های اقتصادی را شامل شود. جنبش انقلابی سودان در حال تدارک برای برگزاری تظاهرات میلیونی در روز ۳۰ ژوئن(۹ تیر) در خارطوم است تا به این ترتیب شورای نظامی را برای تحویل قدرت به دولت مدنی تحت فشار قرار دهد و حال آنکه احتمال سرکوب این تظاهرات از سوی نیروهای امنیتی وجود دارد.

این مسؤول آمریکایی همچنین در نشست کمیته فرعی ویژه امور آفریقا در مجلس نمایندگان، گفت که واشنگتن معتقد است بهترین نتیجه ممکن در سودان، حصول توافق بین شورای نظامی انتقالی و ائتلاف «قوی اعلان الحریة و التغییر» (گروه‌های اعلام آزادی و تغییر) است./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات