۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۶۰۸۹۲۲

همایش «چهاردهمین قرن شهادت امیرالمومنین (ع)» برگزار شد

همایش «چهاردهمین قرن شهادت امیرالمومنین (ع)» برگزار شد
همایش «چهاردهمین قرن شهادت امیرالمومنین علی (ع)» با حضور نمایندگان مراجع تقلید در نجف اشرف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، آستان مقدس علوی همایشی با موضوع «چهاردهمین قرن شهادت امیرالمومنین علی (علیه السلام)» را با حضور نمایندگان مراجع تقلید، اساتید، طلاب و جمعی از مهمانان داخلی و خارجی در نجف اشرف برگزار کرد.

یوسف مهدی الشیخ راضی تولیت آستان مقدس علوی در این همایش بر ضرورت تمسک به سیره اخلاقی امیرالمومنین (علیه السلام) تاکید کرد و بیان داشت: ما در دورانی زندگی می کنیم که همه در مادیات غرق شده اند و و جهان را به باغ وحشی تبدیل کرده اند و جسم خالی از روح شده است؛ تنها راه خروج از این بحران احیا اخلاق در نفوس بشریت است.

وی اخلاق را هسته اصلی دین، خاستگاه تمدن و سعادت بشر دانست و تصریح کرد: امیرالمومنین علی (علیه السلام) می فرماید « كَفَى بِحُسْنِ الْخُلُقِ نَعِيماً» (آدمى را خوش خلقى براى فراوانى نعمت ها كافى است.)[1] ان شاء الله خداوند متعال توفیق دهد که سیره اخلاق علوی را در مجمتع عزیزمان احیاء کنیم و بر آن ثابت قدم باشیم.

شیخ عبدالقادر الترننی از علمای اهل تسنن لبنان نیز در این همایش گفت: احیا شهادت امام علی (علیه السلام) به منزله احیا حیات امت است. قلب های بر محبت امیرالمومنین (علیه السلام) جمع می شود زیرا ایشان الگوی انسانیت است. اگر امت اسلامی در مسیر حضرت علی (علیه السلام) قدم بردارد هیچ گاه به قتل و جنایت دچار نمی شود.

مارتن هرمز داوود نماینده آشوری های بغداد نیز در این همایش خاطرنشان کرد: عاقل هنگامی که محبت امام علی (علیه السلام) را می بیند، متوجه می شود که این محب مانند درختی در همه قلب ها ریشه دارد و ما نیز در عشق به امام با شما شریک هستیم.

 

[1] حکمت 229 نهج البلاغه

ارسال نظرات