۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۶۰۸۸۹۸

احضار چهار عالم دینی بحرین از سوی رژیم آل خلیفه

احضار چهار عالم دینی بحرین از سوی رژیم آل خلیفه
واحد رصد یورش ها در بحرین اعلام کرد که رژیم آل خلیفه طی هفته گذشته چهار تن از عالمان دینی این کشور را به بهانه بازجویی احضار کرد.

 به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، واحد رصد یورش ها در بحرین اعلام کرد که رژیم آل خلیفه در آخرین هفته ماه گذشته چهار عالم دینی را برای بازجویی احضار کرد.

به گزارش اللؤلؤة، شیخ یاسین الجمری از جمله این چهار عالم دینی بود که پس از احضار به مدت چهار روز بازداشت شد ولی شيخ محمد صالح القشعمی، شيخ حسين المعاميری و شيخ عبد الامير مال الله تنها برای بازجویی احضار شدند.

کمیساریای بین المللی «آزادی دینی» اخیرا در گزارش سالانه خود اعلام کرد که آل خلیفه طی سال 2018 برخی از عالمان دینی بحرین را هنگام برگزاری مراسم دینی عاشورا به گمان تشویق کردن مردم به نفرت، بازداشت کرده است.

نیروهای رژیم آل خلیفه همچنین طی دو ماه گذشته دهها شهروند را بازداشت کرده اند. طی این مدت نظامیان آل خلیفه به بیش از 22 شهرک یورش بردند و ده‌ها خانه را تفتیش کردند.

واحد رصد یورش ها اخیرا نیز طی بیانیه ای اعلام کرده بود که تنها در هفته پایانی ماه گذشته میلادی، 19 شهروند بحرینی از سوی رژیم آل خلیفه بازداشت شده اند./983/ب

 

ارسال نظرات