۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۶۰۸۶۷۰
آیت الله فقیهی:

عمل صالح و ایمان راسخ به انسان ارزش و اعتبار می بخشد

عمل صالح و ایمان راسخ به انسان ارزش و اعتبار می بخشد
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه حسادت به ایمان فروشی می انجامد، گفت: عمل و عقیده و ایمان قلبی و پاک به انسان ارزش و اعتبار می بخشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیست و دومین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که ظهر امروز در مسجد سلماسی قم برگزار شد، به تفسیر آیه 90 سوره مبارکه بقره پرداخت و گفت: یکی از عواملی که سبب شد قوم یهود به پیامبر اکرم(ص) ایمان نیاورند، حسد آنها بود.

وی ادامه داد: حسد یک عامل درونی در انسان است که اگر کنترل نشود، انسان را به ذلت و خواری و مبتلا کرده و عاقبت به شر خواهد کرد.

آیت الله فقیهی با اشاره به اینکه حسادت بدترین صفتی است که می تواند در وجود انسان وجود داشته باشد، ابراز داشت: بسیاری از ضعف اعصاب ها و عصبانیت ها از حسادت نشأت می گیرد؛ انسانی که از پیشرفت دیگران ناراحت شود، در نهایت بدبختی و حماقت قرار دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حسادت انسان را به هلاکت می رساند، خاطرنشان کرد: اگر انسان حسادت های خود را کنترل کرده و از پیشرفت و موفقیت دیگران خوشحال شود، بدون شک زندگی بهتر و موفق تری خواهد داشت.

وی با اشاره به روحیه حسادت، لجاجت و نژادپرستی قوم یهود تأکید کرد: این قوم به خاطر اینکه نژاد پرست بودند، از ایمان آوردن به پیامبر اسلام(ص) که منتسب به اعرب بودند، سرباز زدند؛ در حالی که باید به جای نژاد پرستی به علائم و نشانه هایی که در مورد پیامبر اکرم(ص) در تورات ذکر شده بود، توجه می کردند.

آیت الله فقیهی در ادامه با بیان اینکه عمل و عقیده و ایمان قلبی و پاک به انسان ارزش و اعتبار می بخشد، عنوان کرد: عمل صالح و ایمان معیارو ملاک اصلی بندگان شایسته خداوند است.

وی در پایان با بیان اینکه حسادت به ایمان فروشی می انجامد، ابراز کرد: انسانی که حسادت خود را کنترل نکند در برابر امیال نفسانی نمی تواند خود را کنترل کند، در نتیجه ایمان و اعتقادات خود را با سخنان و نوشتارهای خلاف واقع خواهد فروخت./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات