۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۶۰۸۴۳۱
استاد درس خارج حوزه علمیه قم:

حوزویان رابط حب الهی بین خدا و بندگان هستند

حوزویان رابط حب الهی بین خدا و بندگان هستند
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم گفت: حوزویان رابط و واسطه حب الهی بین خدا و بندگان بوده و با عمل خود خدا را محبوب عباد کرده و عباد را محبوب الله می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی آملی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، عصر امروز در کارگاه «جامعیت و اولویت در تربیت» که با حضور طلاب، حوزویان و اساتید حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به اهمیت تبیین و تحکیم عقاید توحیدی در جامعه از سوی حوزویان، اضافه کرد: هر کدام از ما باید یک دور کامل اصول اعتقادات را هم برای خود، هم برای شاگردان و هم برای عموم مردم تدریس کنیم.

استاد حوزه علمیه خطاب به روحانیان و اساتید حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شما طلاب و روحانیان برای اجرای این مهم گزیده شده‌اید که فطرت انسان‌ها را شکوفا کنید.

وی با طرح این سؤال که فطرت انسان‌ها چگونه شکوفا می‌شود، ادامه داد: خداوند در سوره مبارکه روم می‌فرماید فطرت انسان با انابه او شکوفا می‌شود و با شکوفایی فطرت است که انسان می‌تواند به تعالی برسد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی آملی تصریح کرد: درواقع دست‌یابی به مقام شهود توحیدی کار کسانی است که از درون وجدان خود نور توحید را می‌یابند.

وی با بیان اینکه اگر تحت ولایت مستقیم الهی هستیم این ولایت ما را از ظلمات به سمت نور خارج می‌کند، خطاب به حوزویان، اظهار کرد: باید شاگردان و پامنبری‌های ما این نورانیت را در ما ببینند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مطابق روایات دینی و احادیث این‌گونه افراد واسطه حب الهی بین خدا و بندگان هستند، گفت: این انسان‌ها خدا را محبوب عباد کرده و عباد را محبوب الله می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی خاطرنشان کرد: در این راستا ذکر نعمت‌های الهی حب خداوند را در درون انسان‌ها ایجاد کرده و بندگان را محبوب خدا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه بر این اساس ما باید تمام ظرفیت خود را به محضر اولیای الهی عرضه کنیم، اضافه کرد: به ما حوزویان گفته‌اند سرباز امام زمان (عج) و واسطه فیض الهی باشیم؛ به همین دلیل باید تمام تلاش خود را برای ایفای این رسالت و نقش به کار بریم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات