۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۷۱۹۹
کارشناس مسائل دینی:

عزت و آبرو با دروی از گناه بدست می‌آید

عزت و آبرو با دروی از گناه بدست می‌آید
حجت الاسلام توکلی با اشاره به تاثیر تقوا در زندگی، گفت: زندگی با عزت با دوری از گناه صورت می گیرد و انسان ها اگر در دنیا آبرو می خواهند، با انجام تقوا از گناه دوری کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام علی توکلی کارشناس مسائل دینی امروز عصر در حسینیه ثارلله کرمان، گفت: کسی که در مقابل گناه سختی بکشد، خداوند اجر آن‌ها را ضایع نمی‌کند.
 
حجت الاسلام توکلی با بیان این که خداوند اجر کسی را در دنیا ضایع نمی‌کند، ابراز داشت: پشت به گناه کردن یکی از اسبابی است که خداوند پاداش آن را در همین دنیا می دهد.
 
وی اظهار داشت: بزرگواری حضرت یوسف سبب شد که برادران خود را ببخشد و گذشت یکی دیگر از درس‌های سوره یوسف در قرآن کریم شمرده می‌شود.
 
کارشناس مسائل دینی با توجه به این که عزت و آبرو با انجام تقوا و دروی از گناه بدست می‌آید، بیان داشت: زندگی با عزت با دوری از گناه صورت می گیرد و انسان ها اگر در دنیا آبرو می خواهند، با انجام تقوا از گناه دوری کنند.
 
وی ادامه داد: آمدن نام چند از پیامبران و سرگذشت آن‌ها در قرآن نشان دهنده این است که انسان‌ها باید از داستان‌ها پیامبران در قرآن کریم درس بگیرند.
 
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که سوره یوسف از ابتدا تا انتها مختص به داستان حضرت یوسف است، تصریح کرد: داستان حضرت یوسف عشقی نبوده بلکه دارای درس‌های تربیتی است که همه اقشار جامعه با خواندن معنای سوره یوسف، می‌توانند زندگی خود را خدایی کند.
 
حجت الاسلام توکلی خاطرنشان کرد: دروغ گو بودن یکی از صفات برادران حضرت یوسف است، اظهار داشت: دروغ گویی یکی از گناهان کبیره شمرده می‌شود و انسان‌ها سعی کنند در زندگی خود دروغ نگویند.
 
وی بیان داشت: از رحمت خداوند انسان‌ها مایوس نشوند، زیرا ناامیدی یکی از صفات شیطان بوده که زندگی انسان را نابود می‌کند.

حجت الاسلام توکی در پایان با اشاره به این که سرنوشت تقوا رسیدن به خدا است، گفت: انسان‌ها اگر در دنیا زندگی خدایی داشته باشند، خداوند آن‌ها را کمک می‌کند. /۹۷۰۷/پ210/ق
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات