۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۰۷۱۱۵
کارشناس صهیونیست:

محاصره غزه شکست خورد و مردم علیه حماس قیام نکردند

محاصره غزه شکست خورد و مردم علیه حماس قیام نکردند
یک کارشناس صهیونیست بیان داشت که سیاست‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر محاصره غزه به منظور تحریک ساکنان این باریکه علیه جنبش حماس کاملا بی‌نتیجه بوده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، شموئیل حیرال تحلیلگر صهیونیست عنوان کرد که سیاست‌های رژیم صهیونیستی در قبال حماس طی سال‌های گذشته نتیجه‌ای نداشته است، بنابراین این رژیم باید ریسک کرده و استراتژی تازه‌ای را در رابطه با بازسازی زیرساخت‌های غزه درپیش بگیرد.

حیرال در پژوهشی که کانون مطالعات امنیت قومی دانشگاه تل آویو منتشر کرده است، عنوان کرد که رژیم صهیونیستی باید در راستای بهبود اوضاع نوار غزه گام بردارد، زیرا این مسأله به نفع این رژیم خواهد بود و راه را برای پیشرفتی جدی برای سر و سامان دادن به اوضاع معیشتی در غزه باز خواهد کرد.

وی اشاره کرد که سیاست رژیم صهیونیستی در قبال غزه طی سال‌های گذشته مبتنی بر محاصره و در تنگنا قرار دادن بود و همین مسأله موجب تضعیف و فشار زیاد بر ساکنان غزه شد به امید اینکه علیه حماس به پا خیزند، اما این سیاست کاملا شکست خورد و درگیری‌هایی هم که هراز گاهی بین مقاومت و ارتش صهیونیستی به وقوع می‌پیوست نیز کاملا بیهوده بود، زیرا هیچ نتیجه مشخصی در پی نداشت، جز اینکه موجب ویرانی‌های بیشتر شد./983/ب

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین 

ارسال نظرات