۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۶۰۶۱۴۷
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

گفتمان‌های انقلابی راه مقابله با زیاده خواهی‌های دشمن است

گفتمان‌های انقلابی راه مقابله با زیاده خواهی‌های دشمن است
عضو شورای حوزه علمیه مازندران، تقویت گفتمان‌های انقلابی را بهترین راه مقابله با زیاده خواهی‌های نظام‌های سلطه گر در جهان دانست.
حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به دیدار اخیر طلاب و روحانیان سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی، این دیدار را حاوی مطالب مهمی برای حوزویان دانست و بر ضرورت اهتمام جدی حوزه‌های علمیه و طلاب در جهت تحقق عملی مطالبات مقام معظم رهبری تأکید کرد.
 
وی با تأکید براین که رهنمود‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری باید مبنای اصلی فعالیت حوزه‌های علمیه قرار گیرد، افزود: عمل به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به طور حتم عامل تحول عمیقی در حوزه‌های علمیه خواهد بود.
 
حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار بار دیگر بر اهمیت و مطالعه کامل منشور روحانیت از سوی طلاب و فضلای حوزه تأکید کردند، بیان داشت: امام خمینی (ره) در آن پیام تاریخی خود رسالت و وظیفه واقعی حوزه و روحانیت را مشخص کردند.
 
مسؤول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با بیان این که منشور روحانیت از یک جامعیت خاصی برخوردار است، تصریح کرد: عمل به این منشور تاریخی علاوه بر تقویت جایگاه روحانیت در جامعه اسلامی، موجب رشد و رونق عملی و اخلاقی در حوزه خواهد شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز منشور روحانیت باید به عنوان یک درس مهم در مدارس علمیه تدریس شود، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان برای برای مصون ماندن در برابر انحراف و کج روی‌ها باید همواره منشور روحانیت را مطالعه کنند.
 
حجت الاسلام لائینی، منشور روحانیت را مبنای حرکت حوزه برای رشد علمی و اخلاقی دانست و تصریح کرد: به طور حتم بازخوانی این منشور تاریخی مسیر تحول در حوزه را هموارتر خواهد کرد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود یکی از وظایف مهم امروز روحانیت در کنار بیان مباحث دینی را افزایش معرفت و تقویت گفتمان‌های انقلابی درجامعه دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بهترین راه ایستادگی و مقاومت در برابر توطئه‌های دشمن تقویت گفتمان انقلاب است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تغییر در رفتار انقلابی ملت ایران را یکی از خواسته‌های نامشروع نظام سلطه دانست و تصریح کرد: مقامات آمریکایی کاملاً آشکار از ملت ما می‌خواهند که رفتار و نگاه انقلابی خودشان را کنار بگذارند و این نشان دهنده نقش گفتمان انقلاب در شکست توطئه‌های آن‌ها در جهان است.
 
حجت الاسلام لائینی با بیان این که گفتمان‌های انقلابی راه مقابله با زیاده خواهی‌های نظام‌های سلطه گر در جهان است، بیان داشت: این وظیفه روحانیت است در منابر و خطابه‌های تبلیغی خود در جهت تقویت رفتار و گفتار انقلابی مردم بیشتر تلاش کند./950//302/خ
افشین ایمانی
ارسال نظرات